• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vilken är eran idol?

F

F.d. 55695

Guest
Sv: Vilken är eran idol?

Rolig tråd!

Idoler; som Knarrevik redan varit inne på så finns det en uppsjö av människor som varje dag försöker göra vår värld bättre, tydligare och mer angenäm att leva i oavsett vilken inkomst, kön, ras, etnicitet eller sexualitet du vill bekänna dig till. Dessa människor är beundransvärda, vilka de är går jag inte djupare in på men de spelar inte keyboard i bedårande barn i alla fall.

Mina personliga idoler är min fru för att hon står ut med mig och min farfar för att han har lärt mig allt som är viktigt för att överleva i skog och mark med bara en kniv och något att sätta eld på saker med.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är eran idol?

Både min fru och min hund har mig som idol. :cool: Hoppas jag i.a.f.!?!?
Jag själv har präglats mycket av många: Min Fru, Charles Darwin, Isaac Newton, Albert Einstein, Martin Luther King, Nelson Mandela, John Lennon, Richard Dawkins (lever än), m.fl. m.fl.
Julian
 

tony o nette

HBK Medlem
Inlägg
1.479
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17682
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är eran idol?

Stämmer inte, vi har ju faktiskt en svensk, Kenneth Eriksson, som blev världsmästare 3 år senare, 1986, också i en 2-hjulsdriven bil. Visserligen i Gr A som har lägre motoreffekt men han vann en VM-titel

Jag menade naturligtvis "riktiga" WRC med Grupp B bilar. Och då stämmer det att ingen annan har någonsin vunnit WRC i en 2-hjuldriven bil efter 1983.
Kenneth vann 1986 i GruppA klassen och vad jag kan hitta så blev han 10:a tot i WRC och det är ingen dålig placering för en annan "spårvagn" som är framhjulsdriven (VW Golf). :)
 

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Vilken är eran idol?

En 75-årig gubbe, som jag, har väl ingen idol. Jag hyser viss beundran för stora politiska ledare. T ex Ghandi, Nelson Mandela, Truman, Kennedy, Erlander, Palme för att nämna några. Tyvärr dyker ju tveksamheter upp när de granskas i detalj. Visst var Elvis stor, visst var Snoddas stor på sitt sätt, men i musikens välds är kanske ABBA nr 1 och Paul S med Simon G nr 2. Andra har naturligtvis andra idoler.
ERIKPER
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Vilken är eran idol?

Min idol är Mireille Mathieu. Vår tids Edith Piaff. En underbar röst som berör en ända in i hjärtat .Jag & frugan (då hon levde) upplevde många oförglömliga koncrerer med Mirielle.

Bennie
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är eran idol?

Med risk för att verka tråkig och feminiserad: Margot Wallström. En hermelin bland katterna!

Jappe

Margot är en av de mest ödmjuka personer jag haft nöjet att umgås med. Vi bodde grannar under ett antal år och umgicks en del och trevligare politiker får man leta efter att umgås med. Privat försöker hon aldrig påverka en enda människa utan låter alla få komma till tals och respekterar dem för den de är... Jag har jobbat och umgåtts med många politiker genom åren, men aldrig en sån ärlig och ödmjuk människa som Margot Wallström och hennes underbara make Håkan. Sen är det bara självklart att deras barn är super härliga... Detta sagt utan att tycka att hon politiskt alltid har rätt, men som människa är hon One of the kind...
 

lpalmborg

HBK Medlem
Inlägg
174
Kommun
Gotland
HBK-Nr
5114
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är eran idol?

Exakt min favoritblandning, skulle vilja lägga till ett namn Frankie Manning, bäst på swingdans, underhållare och lärare, som de flesta andra riktigt bra - bortgången - saknad.
 
F

F.d. 55575

Guest
Sv: Vilken är eran idol?

Har du hört Randy Hansen?
En snubbe som lirar Hendrix låtar på ett fantastiskt sätt.
 

sevallbo

HBK Medlem
Inlägg
385
Kommun
Gävle
HBK-Nr
12327
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är eran idol?

Otis redding !!!! Såg honom i London 66 då vi själva var där och lirade några veckor . Vi var spellediga 2 kvällar på dom 5 veckor vi lirade där och lyckades pricka in 2 konserter på lediga dagarna . Vi såg Stones , Yardbirds , ike and thina och många fler på dessa konserter men det jag aldrig glömmer är Otis . En av grabbarna i bandet var inte så intresserad av Otis men jag lovar han blev omvänd tårarna rann på honom . Ett minne jag aldrig glömmer . Så vänner sätt på Down in the valley på mycket hög volym med Otis oj oj oj , Sevallbo
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vilken är eran idol?

Snoddas när han sjöng Flottarkärlek hos Hyland utan haderiantjafset.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: Vilken är eran idol?

Givetsvis finns det många som förknipplar en vid vissa tidpunkter.
ivan Rebroff som hade en basröst utan dess like
Lyclåkliga garan med anna lena lövgren
Dear One med Larry Finnigan

Fick antagligen säga en men der var svårt .......
 
Toppen