• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolen kommer inte upp!

F

F.d. 55393

Guest
Hej!
Fulla gasoltuber men gasolen kommer inte upp i bilen. Någon som har en ide om vad som kan va fel. Har en Dethleff Esprit från -09. Provat allt jag själv kan komma på. Bytt tuber, skiftat plats på tuber, (plats för 2), bankat tryckt på gröna knappar, stängt av allt, kopplat på igen. Ja nu har jag slut på idéer , så jag ber om er hjälp!

Hälsningar
Lotta
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Gasolen kommer inte upp!

Förmodligen den kombinerade krocsensorn och reduseringsventilen. Jag har haft det problemet tidigare, är i Kroatien och har samma bekymmer igen. Jag kommer att vara mycket irriterad när jag ringer till Truma
Med vänlig hälsning,
Stig
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Gasolen kommer inte upp!

Jättebra om det hjälper men jag haft min intryck med hjälp av buntband i flera dagar. Funkar inte alls

Med vänlig hälsning,
Stig
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
804
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Gasolen kommer inte upp!

Avstängningskranarna inne i vagnen förmodar ju du kontrollerat att de står i öppet läge.

När man får smuts i regulatorn brukar det visa sig så att t.ex spisen brinner kort tid och sedan slocknar. dvs inte tvärstopp.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Gasolen kommer inte upp!

Jättebra om det hjälper men jag haft min intryck med hjälp av buntband i flera dagar. Funkar inte alls

Med vänlig hälsning,
Stig

Löjlig fråga, men för säkerhets skull;
Har du tryckt in de båda "gröna knapparna" på båda slangarna?
Man måste prova alla möjligheter!
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Gasolen kommer inte upp!

Det finns inga dumma frågor men svaret är tyvärr ja, ett antal gånger. Tryck finns fram till krocsensorn, där är det stopp

Med vänlig hälsning,
Stig
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Gasolen kommer inte upp!

Blir nog att köpa en ny regulator om du fått olja i den. Har läst någonstans på forumet att någon "tvättat" sin regulator. Vet inte om det lyckades. Truma har ingen garanti för skador pga olja i regulatorn.
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Gasolen kommer inte upp!

Fick av någon anledning samma problem i förra veckan, ingen gas förbi Duo-controlen. Ingen effekt av tryck på alla knappar inklusive länge på den lilla gröna. Vred då så att den andra flaskan blev primär, tryckte kort på lilla gröna, och då finns det gasol samt att kontrollpanelen visar att det finns gas i båda flaskorna. Nåväl det viktiga är inte att förstå hur man löst ett problem, det viktiga är att det löste sig.
 
F

F.d. 53018

Guest
Sv: Gasolen kommer inte upp!

Hei! Noen ganger er problemet lengden på gasslangen. Er den for lang, går gassen over til væske igjen. Har du skiftet slange like før problemet oppsto? Mvh! alfb
 
Toppen