• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Blev påkörd bakifrån i rödljuset

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
hej
Ville bara checka av och höra vad ni tror om detta.
Jag har en gammal 1990 CITROEN C25 SWIFT kontiki 640/6.
Stötfångaren back fick sig en kross på ena sidan så glasfiber rykte och många fästskruvar släppte.

Väntar nu på motpartens försäkringsbolag att höra av sig men vad tror ni kan de hitta en ny stötfångare till min gamla bil?
Stötfångaren har ca: måtten 2200x 400mm och alla lampor och allt sitter i den.

Vad händer om de inte kan få tag i en ny pga åldern? Tvingas jag godkänna att de lagar den?
 

Bilagor

  • DSC_0433.JPG
    DSC_0433.JPG
    1 MB · Visningar: 6

Libom

HBK Medlem
Inlägg
458
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
1345
Medlemskap
2024
Sv: Blev påkörd bakifrån i rödljuset

Hej..
Det finns en bra Husbilsskrot i Sjöbo, Autodemontering.. De har många husbilar..
Försäkringsbolagen brukar ha koll på var det finns delar, Annars kan du tipsa dem.
Glasfiber kan man väl annars laga med gott resultat..
Lycka till..
Libom..
Bo.m Malmö
 
Senast ändrad:

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Sv: Blev påkörd bakifrån i rödljuset

ja det blir väll nått sånt att laga glasfibret - har varit i Sjöbo och kollat de hade inget till min husbil den är för gammal. Söker man allmänt på Citroen C25 som min husbil är byggd på så hittar man allt möjligt i Sverige men inget till husbilen som är byggd på Citroen C25

Skulle vilja få tag i lite adresser till utländska demontering ställen
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Blev påkörd bakifrån i rödljuset

Laga! Det kan t.o.m. bli bättre än att plocka isär allt. Jag har lagat ett hörn och det blev kanonbra. Kan aldrig se att det är lagat.
Bengt
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Sv: Blev påkörd bakifrån i rödljuset

Ja nu när du säger det - man kan ta bort hela stötfångaren och köra en overhall på den - den behöver förstärkas lite också där stegen går upp - kanske det blir detta i slutändan när motpartens verkstad ska fixa den
 
Toppen