• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Programuppdatering i Ipad

F

F.d. 25200

Guest
Försökte uppdatera ios i min Ipad, Nu kan jag bara se ett halvätet äpple, inga knappar fungerar..... förslag på åtgärd

MVH

Stig
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Programuppdatering i Ipad

Version 8.1 kommer sent imorgon!
Eftersom många miljoner försöker installera samtidigt är det bättre att vänta någon dag!
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Programuppdatering i Ipad

Men den är redan stendöd efter ett försök att uppdatera :mad:

MVH

Stig
 
F

F.d. 25200

Guest
Sv: Programuppdatering i Ipad

Det kanske är något som smittar
Stig
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Programuppdatering i Ipad

Håll inne båda knapparna tills skärmen väcks till liv och koppla därefter ihop med datorn!
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.074
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Sv: Programuppdatering i Ipad

Har du en gammal Ipad undvik uppdatering till Ios8 den blir segare!!när man väl har uppdaterar går det inte och backa.
 
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Programuppdatering i Ipad

Inga problem.

Uppdatera direkt. Min 2:a blev bara bättre! Enkel uppdatering, snabbt och krångelfritt. Men gör exakt som uppdateringen säger åt dig att göra. Avbryt inte, pröva inte på något under tiden.

Men, som alla andra datorer måste iPad skötas, d.v.s. Ta bort onödiga appar, kolla minnesanvändningen och rensa, ta bort appar som ligger "på" dagligen
Stäng av iPad'en då och då ordentligt, d.v.s. Tryck på avstängningsknappen så länge pilen "stäng av" kommer fram och stäng av. Motsvarar en ordentlig bootning på gammal windows-språk. Behöver du inte bluetooth, avaktivera det. Kolla iCloud-inställningarna, avaktivera allt du inte behöver.

Lycka till
Jyrki
 
Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Programuppdatering i Ipad

Jag har haft det relativt lugnt och skönt med mina androida kommunikationsapparater tills för ett tag sedan när jag skaffade en iPad. Då började iStressen! Jag uppdaterade för några dagar sedan till 8. Ett himla krångel och en massa besvär, till vilken nytta?

Nu är det dags igen (8.1) och frågan uppstår ånyo: till vilken nytta? Kan inte paddmänniskorna lugna sig med uppdateringar tills det blir meningsfullt att uppdatera paddan: verkliga förbättringar som gör skillnad?

Hade inte navigationsappen Poiviewer tillsamman med iGo Primo, som verkligen fungerar suveränt, funnit tillgängliga enbart i paddvärlden så hade jag aldrig skaffat en padda! Jag har den i bilen som navigator.

Jag tänker vänta med den här nya uppdateringen till buggdimmorna har skingrats!

Jappe
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Programuppdatering i Ipad

En av förbättringarna är att det i 8.1 går att skicka vanliga SMS på samma sätt som i iPhone. Tidigare gick det enbart till iOS-enheter.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Programuppdatering i Ipad

Verkligen! Det skulle ju få upp iPaden till samma nivå som androiderna. Hur går det till? Det går ju inte att ringa vanliga samtal med paddan!

Jappe

PS. Jag lyckas inte få till någon vettig SMS-funktion. Det kräver ju ett telefonnummer, såvitt jag vet. Jag har ett Wifog-kort med telefonfunktion men det telefonnumret är ju inte i praktiskt bruk. Mitt "riktiga" telefonkort sätter jag ju inte in i en padda som man inte kan ringa vanliga telefonsamtal med. Märklig uppdatering!

Tydligen gäller det att bestämma sig för det ena (android) eller det andra (ios)! Skilda världar, ungefär som Ryssland och Amerika.

PS 2. När jag höll på att pilla med paddan så hittade jag "podcast". Nyfiket googlade jag lite på detta och blev mer och mer förvirrad. Så småningom kom jag fram till att apple tydligen har lyckats åstadkomma en undermålig produkt som det går att köpa sig fri från. Att betala för uppdatering skulle göra funktionen vettig. Jag förstår dock inte det vettiga i detta och hela upplägget är för mig fullständigt obegripligt. Kan någon förklara meningen med "podcast" och varför man har burit sig åt på det här viset?
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Programuppdatering i Ipad

Jappe, det finns en app som kan synka telefonbok mellan iOS och Android.

image.jpg
28 spänn
 
Toppen