• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sveriges Husvagnsvänligaste kommun!!!!!!!

elliot easy

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Abbekås
HBK-Nr
9392
Medlemskap
2024
(Ställplatsen) vid reningsverket i Ystad tenderar tyvärr att bli en långliggar-plats för diverse husvagnar:wideeyed: Står själv där lite då och då med Hb:n,,men kör förbi nästan varje dag, så jag har noterat att vissa vagnar står uppställda utan att ägarna e på plats. Bl.a. så ställde någon upp en liten hobby vagn närmast vattnet för lääääängesedan bara för att dyka upp på helgen! Detta tycker jag inte är ok för alla andra som vill landa i Ystad för någon dag för att sedan glida vidare. Just nu råder det högtryck på platsen med många bilar som får vända. Såg i ett tidigare inlägg idag att det gnälldes på utrullade markiser, det kan man ju tycka vad man vill om, så också om folk som breder ut sig som fan bara för att det inte ska komma in någon annan,,,pröva en runda i Europa så ska ni få se på hur många husbilar man kan få in på en liten yta:twitcy:
Om dessa uppställda vagnar inte varit där så hade det kanske funnits plats eller mer plats i allafall. Nu vill jag ändå säga att jag inte har något emot husvagnar, speciellt inte de som kommer och ställer upp sig och är på plats för att sedan dra vidare,,,, ingen skillnad mot Hb:mcride:
Vi får se vad som händer när fler upptäcker att man kan ställa upp sin vagn vid reningsverket,,
Fortsättning följer:::::::
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Sveriges Husvagnsvänligaste kommun!!!!!!!

Är det en iordninggjord ställplas med avgift ??? I så fall borde väl ansvarig se till att de ev ordningsregler följs eller är det en "gratisparkering" ??
 

elliot easy

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Abbekås
HBK-Nr
9392
Medlemskap
2024
Sv: Sveriges Husvagnsvänligaste kommun!!!!!!!

Den får nog läggas i kategorin någonstans mellan iordninggjord ställplats och gratisparkering,,, det finns med andra ord inga kontrollanter (förutom självutnämnd):twitcy::twitcy:

Brukar ju tyvärr vara så att bara för att man kan så ska man.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Sveriges Husvagnsvänligaste kommun!!!!!!!

Har jag fel så rätta till det, jag har hört att den platsen är till för alla som vill stanna, den som donerde ängen bestämde dett sen harinte komunen kunnat ändra på det, men jag kann ha fel och då axepterar jag det, man hör ofta att så är ställplatserna ute i europa men det hoppas jag inte kommer hit, där fins mer folk än vi husbils fanatiker, som har rätt att existera vad har vi gort för god gärning eftersom vi skall prioriteras,
har jag fel.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Sveriges Husvagnsvänligaste kommun!!!!!!!

En förutsättning för nyttjande av platsen är väl att man bor i bilen/vagnen! Att ställa dit en bil eller vagn för att sedan använda den vid olika tillfällen, som ett fritidshus ungefär, är klart olämpligt!

Jappe
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Sveriges Husvagnsvänligaste kommun!!!!!!!

ja där har du rätt men det går väl att komma tillrätta genom att tala med vedrbörande.
 

elliot easy

HBK Medlem
Inlägg
134
Kommun
Abbekås
HBK-Nr
9392
Medlemskap
2024
Sv: Sveriges Husvagnsvänligaste kommun!!!!!!!

En förutsättning för nyttjande av platsen är väl att man bor i bilen/vagnen! Att ställa dit en bil eller vagn för att sedan använda den vid olika tillfällen, som ett fritidshus ungefär, är klart olämpligt!

Jappe

Ett äldre par i en Cabby-vagn nyttjar verkligen platsen då deras vagn på första parkett har stått där i ca 2 månader på samma plats!!! Men dom är där varje dag iallafall,,och det är ju bra,,,eller? Kantro det är fint när det är nyklippt gräsmatta runt om deras vagn,,det gäller ju att hålla fint på Campingen:wink::wink:
Nä nu var jag sarkastisk,,,,klart dom skall få stå där som alla andra:confused:
 

claes/mia

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Skurup
HBK-Nr
178
Medlemskap
2025
Sv: Sveriges Husvagnsvänligaste kommun!!!!!!!

Jag har just nu fått ett svar på vad som kommer att hända vid Ystad reningsverk av Von Seth Gustaf på Ystad kommun.

Min fråga var om det var tänkbart att göra en tömnings station och ev ett sopkärl till detta mot en ev ställplats avgift.

Svaret var att det kommer att sättas upp skyltar som begränsar parkeringen till 24 timmar.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Sveriges Husvagnsvänligaste kommun!!!!!!!

Ja hur tätt bilarna står i övriga europa är en sak men nu är vi Sverge avståndet är viktigt.
Husvagnar ja det kan bli så illa att de tar över platsen vid reningsverket då får husbilarna ta in på camping ombytta roller kan man säja. Tänk om komunen sätter upp en skylt med camping förbjuden då är platsen ett minne blott vilket vore synd.Parkering bord stolaroch markiser 24 timmar kan detta bli ett problem?
En husvagn parkerade på Böda hamns ställplats skylltad endast hb han fick order från hamnkaptenen att flyttas ja tänk vad en husvagn kan ställa till det.
Ja får en stå kvar kommer det flera att utnytja gratis camping.
2179:wideeyed::wub:
 
Senast ändrad:
Toppen