• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stulen husbil

F

F.d. 50304

Guest
Hjälp är det någon som sett våran husbil. Den är ute utan oss (stulen). Det är en Bürstner Solano 725 champagnfärgad och har reg nr BMJ 389. Försvann natten mellan sön och mån. (23 o 24) i Borås.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Sv: Stulen husbil

Oj så tråkigt!! ska hålla Kikaren öppen när man åker!
 

geronimo

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
15119
Medlemskap
2024
Sv: Stulen husbil

skall hålla koll jag med. vad man blir trött på mäniskor ibland. lider med er.kram.

:mad::mad:
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Stulen husbil

Tråkigt...

Jag gissar på att den redan har lämnat landet, i många andra länder anses det som en lyxbostad.. Årsmodell 2009..
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Stulen husbil

Är inte den modellen utrustad med immobilizer vilket skall förhindra att den går att starta utan rätt nyckel?
Om så är fallet kanske den lastats på en trailer och körts bort.
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Stulen husbil

Jag lider med er. Hoppas det löser sig för er, före campingsäsongen.
Kram
Riva o Uno
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Stulen husbil

Finns det teknik för att slå ut larm och GPS sändare också. I så fall blir det en dold monterad huvudströmbrytare till tändningen som nästa projekt. Det ska f.. till att bli av med sin husbil. Trist för er Lillen. Hoppas det löser sig.

Bernt
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Stulen husbil

Trákigt hoppas att eran försäkring tillfredställer er.

Lägg in ett foto

Bilar som stjäls här gár mest till Rumänien och Marueco

En GPS tracker är en bra investering
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Stulen husbil

Ibland funderar jag på om det inte vore en god affär för försäkringsbolagen att tillhandahålla nån form av tracker till dom som försäkrar sitt fordon , en husbil är väl inte så billig att ersätta för dom om tjuven är framme, med dagens teknik borde det väl kunna gå att ta fram nån typ av tracker/spårare för en rimlig penning ???
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Stulen husbil

GSM-GPS trackere for montering i bil koster fra et par hundre kroner og oppover. Enkelte kan også fungere som en fjernstyring av releer i bilen, stenge av drivstoffpumpen er en meget effektiv startsperre.

De fleste husbiler har plastdetaljer i påbygget som gir perfekt rom for inbygging av slike enheter som trenger signal fra GPS satellitter og mobilmaster.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Stulen husbil

Ibland funderar jag på om det inte vore en god affär för försäkringsbolagen att tillhandahålla nån form av tracker till dom som försäkrar sitt fordon , en husbil är väl inte så billig att ersätta för dom om tjuven är framme, med dagens teknik borde det väl kunna gå att ta fram nån typ av tracker/spårare för en rimlig penning ???

Så tycker jag också och tog upp det med Folksam. Svaret blev att dom hade tittat på saken men kostnaden för stulna husbilar var låg, nästan obefintlig jämfört med kostnaden för skador, så i dagsläget var det inte aktuellt.
 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Sv: Stulen husbil

Finns det teknik för att slå ut larm och GPS sändare också. I så fall blir det en dold monterad huvudströmbrytare till tändningen som nästa projekt. Det ska f.. till att bli av med sin husbil. Trist för er Lillen. Hoppas det löser sig.

Bernt

Ja det finns gps, wifi, gsm mm störande sändare. Dessa gör att samtliga signaler störs och inget fungerar. Finns i modeller från fickformast till större anläggningar.

Jag köpte en fickmodell för 200kr.. har testat den när folk sitter o babblar om allt och inget på restauranger, skönt att få lite lugn o ro när man äter ;) I Sverige krävs tillstånd vilket jag har, och de fungerar på ca 10 meter i diameter.


//Freddy
 

UR13

HBK Medlem
Inlägg
1.358
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Sv: Stulen husbil

Godmiddag på er ute i landet. Dj Freddy, jag har frågor till dig
1 var köpte du störningssändaren?
2 vem ger tillståndet?
Tack på förhand
Med vänlig hälsning
Ulla
 

EPersson

HBK Medlem
Inlägg
1.576
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
11890
Medlemskap
2024
Sv: Stulen husbil

Ja det finns gps, wifi, gsm mm störande sändare. Dessa gör att samtliga signaler störs och inget fungerar. Finns i modeller från fickformast till större anläggningar.

Jag köpte en fickmodell för 200kr.. har testat den när folk sitter o babblar om allt och inget på restauranger, skönt att få lite lugn o ro när man äter ;) I Sverige krävs tillstånd vilket jag har, och de fungerar på ca 10 meter i diameter.


//Freddy

Mycket intressant.
Vem har utfärdat ditt tillstånd som ger dig rätten att störa ut mobiler vid restaurang besök.
Ställer mig tveksam till det tillståndet :spinny:
 
Toppen