• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Lakers krossade tyskarna Adler Mannheim med 6–1 i CHL-premiären! Bådar gott inför säsongen. :)
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: SHL

Javisst, snart är det nedsläpp!
Färjestad är av förklarliga skäl (en mycket bra spelartrupp) givna guldkandidater denna säsong! :)

Sänder med en Hälsning speciellt till alla Röglefans!!!
Hoppas Ni snart går upp igen!!!!:yes:

Walle
 
Senast ändrad:

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Färjestad får gärna vara favoriter och laget alla vill slå ;)

Var Lakers egentligen står får sitt svar ikväll när de möter Sparta Prag igen, nu borta, och får en chans att återupprätta sin heder efter förlusten hemma senast. Ska de nå sitt mål med att ta sig långt i CHL så är det en måste-vinna-match.

Ishockey kl 20.00: Champions League, Sparta Prag - Växjö Lakers | SVT Play
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Javisst, snart är det nedsläpp!
Färjestad är av förklarliga skäl (en mycket bra spelartrupp) givna guldkandidater denna säsong! :)

Sänder med en Hälsning speciellt till alla Röglefans!!!
Hoppas Ni snart går upp igen!!!!:yes:

Walle

Bra spelartrupp dom behöll ju Wallin ;) får Brynäs behålla Djoos blir dom farliga i år sådeså. ;)

Brynäsaren!!!
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Lakers tackar Färjestad för Patrik Lundh, han har varit bra i CHL. :D

För laget har det gått sämre, visserligen vann de igår i CHL efter mycket möda och besvär men de har inte visat upp något bra spel ännu. Sämst gick det igår för Sebastian Erixon som uppoffrande stoppade ett slagskott med ansiktet, men fick opereras i Tyskland för bruten käke och missar SHL-premiären. Tungt avbräck.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Då var det igång och premiären avklarad! Lakers bjöd på ett överraskande trendbrott och vann premiärmatchen för första gången i SHL, utan imponerande spel. Annars har man de tre tidigare säsongerna bara lyckats skrapa ihop två poäng på de tre första matcherna. Lovar gott, så i år kan man förhoppningsvis vara med från början. :)

Sk_rmavbild_2014-0_2970422b.jpg
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Jämtin satte färg på den slutsålda premiären, alltid underhållande liksom Per Ledin. :wink:

965@70.jpg


Några timmar kvar till omgång 2, ska bli spännande att se var Djurgården står.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Kul för Djurgården att få vinna i återkomsten, avgörande straffen var en läckerbit. Mindre kul för Lakers som hade väldigt svårt att överlista Tellqvist. Nåja, ny match på onsdag, får hoppas de ställt in skärpan tills dess. ;)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Intressanta resultat igår. HV som tvålade dit guldfavoriten Frölunda med klara 5-0, och Färjestad...ja, Färjestad antar jag sparade sig till matchen mot Lakers imorgon? :D

Någon som såg någon av matcherna?
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Tips för er som har missat det, Cmore har frivisning i helgen, Lakers-Färjestad säns exv på Cmore Live 2 direkt just nu.
 

MayoWalle

FD HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
9342
Medlemskap
2023
Sv: SHL

Tyvärr så fungerade inte mitt Pay Per View (gratis som du skrev) så jag missade hela matchen. Det visade "felkod 606" vad det nu betyder.
Det var tråkigt för matchen var ju spännande in i det sista!
Jag får väl trösta mig med att FBK knep 2 poäng!!!;)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Du missade inget :D

Skämt åsido, matchen var underhållande, svängde flera gånger. Som Lakers-supporter kändes det mycket surt att först släppa in baklängesmål i powerplay och sedan två mål inom en halvminut när segern redan var hemräknad...men de får ta igen det i slutspelet istället. ;)
 
Toppen