• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Virrig Plåtis ute i Europa

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Jakten på det försvunna träningslägret fortsätter. Nu har jag lämnat in en ansökan till kommunen. När jag diarieförde ärendet hos registratorn, sa hon att jag kunde förvänta mig 2-3 veckors handläggningstid.

Vera diarie.jpg

Men skulle inte det gå igenom så har vi många andra alternativ. Jag kollade på andra sidan vägen där vårt ursprungliga ställe skulle ha varit. Där finns ett 4 hektar stort ställe som är ok. Det har jag som en av reserverna.:D

2014-11-19 12.11.28.jpg
2014-11-19 12.11.34.jpg

Mission Accomplished
Nu har vi förflyttat oss igen. Åkt och hälsat på våra vänner i Castillo de Baños. Homer Simpson(Brian) & Carole.

2014-11-20 12.39.29.jpg
homer-simpson-fox-250.jpg

Visst är dom lika?:)

2014-11-19 16.48.30.jpg

Nu ska vi vila upp oss lite, till på lördag. Det är hårt att vara i Funkan.
Ikväll ska vi bjuda öborna på Janzons frestelse. Ligger i ugnen nu och det luktar smarrigt.;)
 
Senast ändrad:

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Frugan har varit sjuk ett par dar, men hankat sig fram ivarjefall. Men idag är JAG sjuk. Ont i halsen så jag inte kan prata. STACKARS MIG! Jag tror det stämmer som dom säger, "Att när vi karlar blir sjuka är det mycket värre!".

5182315c-94cc-4add-80dc-7dc4962c4948.jpg


Jag tror det är mitt eget fel. Vi hade ju en liten fest med dans häromkvällen. Husbilsklubbens 8 års jubileum i Funkan. Mycket dans blev det, så någons virus eller bacill har nog hamnat hos mig. Men det var det värt.

2014-11-22 22.04.16.jpg

Värre är att på torsdag åker jag till Tyskland på hej och hå och sedan hem en sväng. Det är ju inte så roligt när man mår så här. Men är det bara en bacill går det ju över ganska snabbt. Hoppas jag. För jag ser ju fram till Julmarknaden i Tyskland.

2860.jpg


Igår var Krister och Ursula och vi på Ponderosa och åt gott. Ribbsen var det största jag hade sett. Tyvärr blev fotot lite suddigt, men dom var för mycket. Lyckades bara äta halva. Trevlig kväll, med lagom mycket att dricka, samt trevligt sällskap.:D

2014-11-24 20.14.41.jpg

Imorgon åker vi till ECP och står där över natten. (långtidsparkering Malaga) På morgonen brukar ägaren väcka oss och köra oss till flyget. Och när vi kommer tillbaka hämtar han oss. GRATIS:D. Men parkeringen kostar ju 55 Euro/mån...
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Frugan har varit sjuk ett par dar, men hankat sig fram ivarjefall. Men idag är JAG sjuk. Ont i halsen så jag inte kan prata. STACKARS MIG! Jag tror det stämmer som dom säger, "Att när vi karlar blir sjuka är det mycket värre!".

5182315c-94cc-4add-80dc-7dc4962c4948.jpg


Jag tror det är mitt eget fel. Vi hade ju en liten fest med dans häromkvällen. Husbilsklubbens 8 års jubileum i Funkan. Mycket dans blev det, så någons virus eller bacill har nog hamnat hos mig. Men det var det värt.

Visa bilaga 92470

Värre är att på torsdag åker jag till Tyskland på hej och hå och sedan hem en sväng. Det är ju inte så roligt när man mår så här. Men är det bara en bacill går det ju över ganska snabbt. Hoppas jag. För jag ser ju fram till Julmarknaden i Tyskland.

2860.jpg


Igår var Krister och Ursula och vi på Ponderosa och åt gott. Ribbsen var det största jag hade sett. Tyvärr blev fotot lite suddigt, men dom var för mycket. Lyckades bara äta halva. Trevlig kväll, med lagom mycket att dricka, samt trevligt sällskap.:D

Visa bilaga 92471

Imorgon åker vi till ECP och står där över natten. (långtidsparkering Malaga) På morgonen brukar ägaren väcka oss och köra oss till flyget. Och när vi kommer tillbaka hämtar han oss. GRATIS:D. Men parkeringen kostar ju 55 Euro/mån...

Oj, det kostar att "ligga på topp"! Menar du att det kostar 55 € för en månad på flygplatsparkeringen? Då blir det dyrt för alla som ska åka hem och skaffa nya försäkringsdagar!
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa Reeperbahn

Nu har vi tråcklat oss hem till gamla Sweden. Vi blir inte här så länge men nu är vi här i kylan...

Vi åkte den 27 kl 0700 från Malaga flygplats. Där var det inte virrigt. Där var det snurrigt. Vi lyfte nämligen när en tromb slog till på flygplatsen. Blixtarna flashade runt oss och det var ordentliga luftgropar som gjorde att passagerarna tjoade som på tivoli.

Svenska Magasinet - Svenska Magasinets nyhetsarkiv

Det gick ju bra. :) Nu undrar vi hur vår Plåtis ser ut där på parkeringen? Vi får leva i spänning tills vi kommer tillbaka snart.

Väl i ett två grader varmt Reeperbahn var det full julsmyckning. Reeperbahn:s julmarknad hade sin särskilda "glimten i ögat". Men det var ju trevligt och kul. Det är huvudsaken.

2014-11-27 16.57.42.jpg
2014-11-27 16.59.04.jpg
2014-11-28 14.03.32.jpg
2014-11-29 22.44.05.jpg

Dan efter åkte vi till en "riktig" julmarknad ett par mil utanför Hamburg. Där var det uppbullat och klassiskt. Vi knatade runt någon timme i kylan före vi ramlade in på Mackmyras lokalkontor som finns där. Magnus bjöd på en stänkare och försåg oss med någon låda Whisky som var orsaken till svängen förbi Hamburg.

2014-11-29 12.59.07.jpg
2014-11-29 13.08.37.jpg
2014-11-29 13.10.42.jpg

Men man kan ju inte vara på Reeperbahn utan en helkväll. Jim! mig granne hade ju kört ned med sin bil för att köra oss hem och var med i firandet. Så efter en kul åttatimmars barrunda ramlade vi i säng.

2014-11-29 21.43.45.jpg

Vi fyllde inte bilen så farligt vid Calles, vi ska snart tillbaka, men det tar ca: 12 timmar från Hamburg och hem, med raster.

Väl hemma hade vår andra granne eldat i öppna spisens hela dagen så det var varmt och gott. Efter 7 djä..ar och 8 f.n fick jag igång vattnet och reningsverket. Men nu funkar allt.:)

2014-11-30 23.36.18.jpg

2 veckor i Sweden ska man väl klara?:confused:
 
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

:tux2: Hej på er 2 veckor ??? Brrrrrrr :snow-icon:
I funkan har vi strålande sol o 22* så vi lider med er:twitcy:
Ang Tromben så tog det tydligen värst i Torremolinos& BP-macken längst med motorvägen kan man se dessa stora reklamskyltarna och de är hopknycklade som pappersark, såg inte nåt där ni lämnat bilen så hoppas att det går bra. Här har det börjat med G&T routen så det får bli några kvällar på stan.. Ha det gott i Sverige.:msn_sunglasses:
Gun&Ronny
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Sådärja! Nu är man tillbaka i Spanien igen. Vi flög ju hem för att vi hade ett antal "måsten" som måste göras. Vi hann med allt utom influensasprutan. Men jag fick ju influensan istället. Det är säkert lika bra?:p:

Vi skulle ju få "Alexander" på besök hemma i Sweden. Dom började tjata om om stormen redan i onsdags och gjorde alla nervösa. Morsan var förbi en sväng och skulle sedan åka hem till Norge. Jag skulle ju till Arlanda för att flyga hem till hemmet (Plåtisen) i Spanien.

Jag bokade Radisson på Arlanda för 1495 riksdaler bara för att vara säker att vi skulle komma i tid till flyget nu på morgonen och morsan åkte tidigt bara för att undvika "Alexander" och hon hade perfekt väder hela vägen till Norge...

mat_stna.JPG


Det blev ju inte ens en tummetott. Det blev "Alexander" den lille. SMHI är skyldig mig 1495 riksdaler.:rolleyes:

Då är det mer fart i Spanien. För där åkte vi in i en tromb när vi skulle till Sweden. Vi var lite oroliga hur bilen skulle se ut på flygplatsparkeringen när vi kom tillbaka till Malaga, men det var inga spår av någon tromb på den ivarjefall. 45 Euro för 18 dagar. (hmm! en månad kostar 50 Euro) Vi var nöjda. Bra service. Dom hämtade oss på airporten GRATIS:D.

Nu står vi GRATIS:D vid Mijas Costa. Vädret är det sämsa jag har varit med om på Costa del Sol. 12 grader och Regn. Vi har ca: 30 andra husbilar där vi står som liksom vi kör budgetvarianten.

Jag sov bara 3 timmar inatt (för 1495 riksdaler) så nu ska jag knoppa någon timme. Truman börjar göra det gosigt i bilen. Ska bli skönt att vara ensamma några dagar. Det var så intensivt på slutet där hemma. Men det får ju gärna bli bättre väder. Jag kommer säkert att få någon spydig kommentar från östkusten att dom har bättre väder där.

Men det går inte. Jag måste vara i närheten av Funkan tills jag får mina glasögon som jag beställt. Specsavers 2 st progressiva glasögon 79 Euro styck inkl bågar. Jag köpte dem i Västerås men får hämta ut dem i Funkan. Ibland är det bra med stora kedjor:).

Nu är man fri från influensan och funderar på vad man ska göra härnäst. Kanske man ska leta upp några varma bassänger att bada i? Undrar vart man hittar dom här i närheten?
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Samma skitväder på Algarvekusten, regn och blåst, +11°just nu, står på camping Cabana da Tavira, väntar på bättre väder i morgon.

@Ralph
Träffar du en STOR Dansk kille vid nam Gorm så hälsa från oss.

Gittan & Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Välkomna tillbaka.Guardamar hade i alla fall sämre väder än oss, där var det tom blixtrar&dunder. Man kan gå och bada på hotellet rätt över campingen om man betalar,fast då är det ju inte GRATIS. Ha det gott ... Vi stannar över Nyår om ni kommer häråt.. Hälsa Gumman
Gun&Ronny
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Välkomna tillbaka.Guardamar hade i alla fall sämre väder än oss, där var det tom blixtrar&dunder. Man kan gå och bada på hotellet rätt över campingen om man betalar,fast då är det ju inte GRATIS. Ha det gott ... Vi stannar över Nyår om ni kommer häråt.. Hälsa Gumman
Gun&Ronny

Nu har man vaknat efter att ha sovit över 13 timmar och känner sig som en helt ny människa. Men jag ska ligga någon timme till tills frugan kommer med frukost på sängen.:)

Nyår i Funkan kan ju funka. Hur ser programmet ut?


224154.jpg
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Där har jag varit flera gånger. Senast jag var där höll dom på med att gräva lite överallt så det nog skett vissa förbättringar och tydligen har dom satt plasttak över poolen.

poo.jpg

Särskilt lyxigt kan det väl knappast bli där, men ni kanske inte är så bortskämda, trots allt! :D Campingrestaurangen har huvudsakligen mjölmat och var besudlad av rökarna men vid entrén låg en snofsig restaurang, om den finns kvar. Den var alltid tom när jag besökte Cabopino.

Jappe
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Campingen är helt ok! Speciellt om ni får plats precis ovanför den andra poolen, bilden i en tidigare inlägg. Den finns precis på höger sida av ingångsvärden efter första servicebyggnaden till höger. Soligt och fint!

Restaurangen vid ingången (Brunos) är en av de bästa på kusten. Italienskt, finns även både på Marbella och funkan.

Den övertäckta poolen finns till vänster on ingången, uppåt i backen, bra.

Campingen skulle jag nog klassa som den bästa mellan Torre del Mar och Marbella, har kollat alla, men övernattat några nätter bara på Cabopino. En ytterligare plus är närhet till havet och hamnen med många restauranger.

Camping Cheque gäller, ger övernattning för 14E (? i år).

Jyrki
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55376

Guest
Sv: Virrig Plåtis ute i Europa

Nu har man vaknat efter att ha sovit över 13 timmar och känner sig som en helt ny människa. Men jag ska ligga någon timme till tills frugan kommer med frukost på sängen.:)

Nyår i Funkan kan ju funka. Hur ser programmet ut?


Visa bilaga 93158

Ang Nyår så har Peter&Gun bokat på Ponderosa, så du får kontakta Peter isåfall för de vill ha beställning på maten redan 8/12 men borde gå att boka in sig kanske.Kontakta Peter isåfall
Gun
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
LPG undrar om det finns på Gran Canaria???

Beslut beslut! .Vi står på fricampingen här i Mijas och fryser. Funderar på vad vi ska göra i Jul. Och när det är kallt ute så funderar man på hur det det skulle vara att ta sig till värmen.

BAHAMAS.jpg


Kollat på Florida, Cuba, Brasilien, Kap Verde m.m.. Men att stanna i 50 dagar drar iväg i hotell kostnader.

:msn_idea:

Vi tar med bilen. Ringde Los Suecos mitt i fiskätandet och kollade omständigheterna på Gran Canaria. Nemas Problemas enligt honom. Vi tar en cruise till Kanarieöarna och firar julen på båten.:) Öppen biljett tillbaka. Bilen får följa med så är boendet fixat.

Äntligen lite nya äventyr. Börjar bli lite tradigt här på sydkusten (och kallt). Kommer nog lagom till Boulen i Vera. (Mer info om det får ni i Julklapp :D)

Cadiz - Las Palmas
Debiterat totalt 12.649,06 SEK * konverteras från 1.331,48 €

Utresa: Ti 23 december 2014 Cadiz-Las Palmas

40h 00m Utresa: 17:00 Ankommer: 08:00 (+2 dag)
Passagerare:2 Passagerare (2 Vuxna) Hytt / säte:Reserverat säte (BYG x2)
Fordon:pössl Roadcruser (Husbil)
Fordonets längd:6,99m Höjd:2,79m

Utresa: Las Palmas-Cadiz ӦPPEN


LasPalmasdeGranCanaria01.jpg


Det ska bli kul att komma till värmen, samt smita från Jul & Nyår.:D Ringde morsan idag och föreslog en nyårssupé i Wien med lite konsertmusik kombinerat med Vin i Grinzing, men fick avslag på det. Det var för kallt!!!
Vi lämnar Walk Over Jul & Nyår och drar...

Annars är det kanon här på fricampingen. Käkade på Wok:en alldeles bredvid när vi kom hit. Tömning och vatten håller kommunen med. Ett stort litet centrum med barer och affärer har fått flera besök inom gångavstånd. Samt några trevliga HBK:are som strosat förbi.


Hmm! Nu när man redan har betalt och allt är klart så har jag en fundering? LPG stationer undrar om det finns på Gran Canaria??? Jag har ju iofs någon månad på mig att lösa problemet, före det tar slut...
 
Senast ändrad:
Toppen