• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vem har ni mött?

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.431
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Vi har mött en hel del HBK are på vägen, Nisse i Näsåker mötte vi i Vilhelmina men jag tror inte han såg oss.
Vi stannade och åt lunch i Storuman, och där såg vi Björn Ferry & Heidi. (skidåkaren & armbryterskan)
I går kväll stod 7118 där vi stannade för natten, strax norr om Jokkmokk.

Undrar vilka vi ska möta idag? Vilka har ni mött?

:) Carina & Gunnar

juli 2011 132.jpg
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Vem har ni mött?

Hej,
såg er fina husbil på Storgatan i Jokkmokk idag. Tyvärr såg jag inte till er, kanske ni fikade på kondiset eller handlade på Coop - ICA.
Ha det så gott
Häls. Bror
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Vem har ni mött?

Vi har sett ganska många - med eller utan nummer, men vi var ett par dar före dig Bror
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.279
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Sv: Vem har ni mött?

Vi var i Jockmokk i går, före det vid Kukkolaforsen där vi stod bredvid en HBKare.
 

Gunnar 6

HBK Medlem (P)
Inlägg
25
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Vem har ni mött?

Hej,
såg er fina husbil på Storgatan i Jokkmokk idag. Tyvärr såg jag inte till er, kanske ni fikade på kondiset eller handlade på Coop - ICA.
Ha det så gott
Häls. Bror

Synd att vi var ute o sprang,
Vi mötte sedan en medlem strax norr om Porjus.
Och nu står vi vid Björnfällan, på Dundret. Får se om det kommers någon medlem hit
:):). Gunnar & Carina
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Vem har ni mött?

Jo du Carina fast jag bor mer än 2.500Km Söderöver så har jag sett och träffat en del trevliga HBK are.
Bl.a Anita & Jyrki, Jappe, Fredrik.L och fler är det bli. kanske ses vi en dag.
Mång har ringt mig eller skickat privata meddelande. en del har haft problem, men alla har varit glada och positiva.
En medlem har bett mig att ordna en träff som jag kommer att ta upp under träffar snarat.
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vem har ni mött?

I sydsverige ser vi många HBKare. Hemma i Bromölla kanske beror det delvis på att vi har en husbilshandlare här, så dom drar nog till sig en del. Men även för övrigt runt om i skåne och västsverige tycker jag att vi ser HBK bilar dagligen när vi är ute och rör oss.​
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Vem har ni mött?

Synd att vi var ute o sprang,
Vi mötte sedan en medlem strax norr om Porjus.
Och nu står vi vid Björnfällan, på Dundret. Får se om det kommers någon medlem hit
:):). Gunnar & Carina


Så¨kan det bli.
Hoppas att ni trivs här i Norrbotten och att myggen inte är alltför besvärlig.
Ha det så gott
Hälsningar Bror
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.431
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Vem har ni mött?

Igår var en fin kväll på Dundret
det var vi och ett par med husvagn som stod här över natten.

Och nu kom HBK 3426 Tommy & Kaisa, som stanna till & titta på utsikten

:):)
juli 2011 179.jpg
 
T

Teddi

Guest
Sv: Vem har ni mött?

hej..ja träffa leif17 i hörvik..jättetrevligt..alla lappar utdelade leif:) du får gärna skicka en bunt hem till mej,,

för övrigt #öckeröbo# från just öckerö,,vi bytte lite drecka..#hanhals från kungsbacka,i höganäs..sist men inte minst,,våra vänner från ängelholm,,:D

så träffa ja #hasse t# från alingsås i bläsinge,,dom ville hänga på till alicante:) de går alldeles utmärkt hasse..plus många andra medlemmar,,en tjusning med detta medlemskap,,

teddi..
 
F

F.d. 25310

Guest
Sv: Vem har ni mött?

Hej
På vägen till Öland såg jag ett par HBKáre, dock utan nummer.
Står nu i Mörbylånga, görfint.

Christer
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.431
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Vem har ni mött?

Var in till Jukkasjärvi kyrka igår och övernattade sedan på en plats intill Torne älv,
idag flyttade vi oss till andra sidan älven och strax kom det en HBK are nr 6450, som hade träffat nr 9 igår :)

Bild från kyrkan;
9 juli 2011 034.jpg
 

PatricS

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024
Sv: Vem har ni mött?

Inte en enda HBKare i helgen.
Vi övernattade på Gumboda Hed eller "hea" som lokalbefolkningen säger.
Å såg Ronney Eriksson med Euskefeirat å The Refreschments - å mycket dans. :)
Var igår till Gumboda Hamn å tittade - mysigt - lägg en slant i lådan när ni duschat - stod det. 3 husbilar å 5 husvagnar.
Sikehamn Camping idag - mycket fin lite camping - välskött - fråga om jag fick tömma - javisst men skänk gärna en tia - så blir det bra. 5 husbilar å 20 husvagnar - många långliggare.
Som sagt - inte en enda HBKare på hela helgen.
 
M

Matts Torebring

Guest
Sv: Vem har ni mött?

Vi har bara sett bara en enda svenskregistrerad bil (Volvo) på tre och en halv vecka. Bilen såg vi i Marbella Spanien. Mvh Matts Torebring
 
F

F.d. 25310

Guest
Sv: Vem har ni mött?

Har allt sett en del HBK bilar, med o utan nummer denna vecka på Öland.


C
 
F

F.d. 12358

Guest
Sv: Vem har ni mött?

Vi kom just hem från denna resa. Vi såg inte en enda HBK-bil... De enda svenskar vi stötte på var ett par från Eslöv med vanlig bil som vi mötte på en vinbutik i Alsace.
Vi övernattade på ställplatser som vi hittade via Bordatlas, och i Turkheim/Alsace bodde vi 2 dagar på camping.
I Strasbourg, Bryssel, Namur och Amsterdam övernattade vi på vanlig parkering i stan eftersom vi har en kort bil.
Vi hade tänkt åka till Paris och Normandie också, men vädret blev ju uselt så vi vände hem tidigare än planerat.
En "annorlunda" ställplats var hos herr Schnell nära Flensburg. Han är mycket trevlig och gästfri, och är lite av husbilsentusiast. På morgonen levererade han färskt bröd. 5 Euro/natt och 1 Euro för el. Nån annan som hittat dit?
 

Bilagor

  • karta_liten.jpg
    karta_liten.jpg
    41,7 KB · Visningar: 1.258
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Vem har ni mött?

På vår resa till Norrland - nästan 500 mil - såg vi nog max 10 HBK:are.
Vi kanske var lite för tidigt ute? Den stora semestern hade väl inte börjat riktigt. De flesta mötte vi mellan Malung och Stöllet. Såg en i Malung så vi vände och tänkte säga Hej, men de hann iväg tyvärr.
Något lite kul vi tänkte på - ju längre norrut vi kom, desto färre svenskreggade husbilar överhuvudtaget.
Mötte en här hemma idag. Tyckte den hade nr 391 men hittar inte det numret i listan, så jag såg nog fel.
 
J

Jimbo

Guest
Sv: Vem har ni mött?

Mötte en bil med HBK-dekal som gick i nordlig riktning på Autobahn utanför Lübeck i Tisdags =)

En vinkning blev det =)
 
Toppen