• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Android GPS

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.866
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Android GPS

Har fått dåliga recensioner av de som testat detta program i Sverige. Hittar tydligen inte så många svenska adresser, och dessutom undermålig navigering.
(Jag har inte testat programmet själv)

Hej, och tack för era synpunkter, vilket är ert favoritprogram?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Nu ska vi se...
Wisepilot blev min vinnare efter att ha testat flera av de stora programmen.
Men... går det att få in HBKs POIs?:confused:

Kan du ladda ned kartorna till minneskortet?

Om inte, så är ju appen oanvändbar i utlandet där den bäst behövs.
 
F

F.d. 3910

Guest
Sv: Android GPS

Hej Lasse!
Som svar på din fråga i ditt inlägg (#32) så har jag provat en GPS-app till Android som heter Aura Sygic som man får prova gratis i 7 dagar innan man bestämmer sig.
Tycker nu efter att provat det i några dagar att den kan allt som min tidigare TomTom fixade + lite till. Den zoomar vid rondeller, visar i villken fil du ska ligga i osv.

Prova den och se själv.

Det enda som va lite negativt va att den tog lång tid att ladda ner (ca: 5 timmar för hela EU)ca: 20 min för bara Sverige.
 
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Wisepilot blev min vinnare efter att ha testat flera av de stora programmen.

Jag har tidigare använt Wisepilot till Nokiatelefoner och tyckt att den är bra. Särskilt funktionen att söka på namn och telefonnummer.

Ännu bättre nu när man kan ladda ned kartorna till minneskortet.

En annan fördel är att man kan abonnera per dag/vecka/månad/lifetime.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.866
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Android GPS

Jag har tidigare använt Wisepilot till Nokiatelefoner och tyckt att den är bra. Särskilt funktionen att söka på namn och telefonnummer.

Ännu bättre nu när man kan ladda ned kartorna till minneskortet.

En annan fördel är att man kan abonnera per dag/vecka/månad/lifetime.


Nogon som vet om POI fungerar till den? Ställplatser HBK mm...
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Tyvärr är Wisepilot lite seg på en HTC Desire trots att kartorna laddats ned till minneskortet. När man är van vid iPhone så blir segheten till en pina. Synd på en annars bra navigationsapp.
 
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android GPS

Nogon som vet om POI fungerar till den? Ställplatser HBK mm...

PERSONAL WEB PAGES
dot.gif
‘My Wisepilot’ are your login protected personal web pages where you can manage your information. Here you can make your searches, store and administrate destinations and trips. With this web service you have easy and comfortable access to your Wisepilot data also from a computer.
Your web pages and your phone are automatically synchronized every time you run the Wisepilot phone application.

Kanske her, jag har inta wisepilot, så kan inta prova :)
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.866
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Android GPS

Jag tänkte bara berätta att någon Aura blir det inte för min del, åkte 40mil ca hälften med Wisepilot och resten med Aura.

Wisepilot var enklare, snyggare, hittade fler platser, hade funktion för att märka att man kör för fort, fartkameravarning.

Men... TomTom är överlägsen i sättet att hantera bilden på skärmen!!!

Med TomTom kan man verkligen se en sjö en bit ifrån, om man far in i ett område kan man se vägarna runt området på ert riktigt bra vis...

Suck... TomTom kom till Android världen:oops:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3910

Guest
Sv: Android GPS

Hej Lasse!
Håller med dig, provade Aura i 7 dagar (pendlar till Gävle) och det blev inte heller min favorit. Har nu beslutat mig för Navigons GPS som jag personligen tycker är den bästa för Android. som finns tillgänlig idag. Skulle hellre vilja ha TomTom om det fanns.
Jag kör med en 7" surfplatta (ZTE Light V9) stor och tydlig bild med otroligt bra ljud. ( 2 högtalare)
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Android GPS

Har inte provat tomtom på android 2.2 men kört med följande på sep. gps:
Navigon, tomtom, naviman + den som följde med "noname" sterion som är helt grymt bra!

Men till android kör jag med Route66 som t.o.m. har inbyggd röststyrning, kanon!
Varför prova något annat när jag är helnöjd? :wink: 380riksdaler, hela EU inkl. livstids kartuppgraderingar.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Jag upplever att bra navigationsappar (undantaget Navigon) lyser med sin frånvaro på Android Market. Antagligen beror det på Google Maps Navigation som ännu inte har kommit till Sverige men som tagit över marknaden i övriga världen.

I iPhones App Store finns betydligt fler navigationsappar som kan mäta sig med Navigon.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.866
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Android GPS

Har inte provat tomtom på android 2.2 men kört med följande på sep. gps:
Navigon, tomtom, naviman + den som följde med "noname" sterion som är helt grymt bra!

Men till android kör jag med Route66 som t.o.m. har inbyggd röststyrning, kanon!
Varför prova något annat när jag är helnöjd? :wink: 380riksdaler, hela EU inkl. livstids kartuppgraderingar.

Var finner jag Route66?
 
F

F.d. 25203

Guest
Sv: Android GPS

Jag kör iGo Primo på min HTC samt numera också på min GPS köpt på biltema.

Den är lite dyrare men den är också en av de mest avancerade. Den har lasbils inställningar och smart kordinat inmatning. bara att skriva in den fattar själv vilket format det är. Den har 3D navigering och smartroutes. Med smart routes så menas att den har data på hur trafiken brukar flyta på olika platser olika tider.

En fördel är ochså att det är lätt att hitta och installera kartor på den och kartor finns på nätet gratis. Även programmet om man vill.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Android GPS

Jag kan inte hitta iGO Primo på Market däremot finns iGO My Way för iPhone på App Store. iGO Primo till iPhone är på väg.
Jag tycker att den är likvärdig med Navigon till mindre än halva priset.

PS! Det skulle vara bra om länkarna till apparna läggs ut!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android GPS

GPS map Pro GPSMap by Wrightrocket

Har jeg siddet og haft det roligt med :) Efter den sidste opdatering skulle den kunne have mange egna poi, så dette skulle provas.

Gjorde en poi fil ( HBK's och Dacf's stellpladser ) lidt over 3404 platser, lagde dem på mobilen :)

1a.jpeg 2a.jpeg 3a.jpeg

Det virkede, kan nu få vist alle 3404 på 1 samlet kort, eller zoome ind på en destination, välge poi, och om jag vil navigere med Maps ( google navigation ) eller navigon.

1.jpeg 2.jpeg

3.jpeg 4.jpeg
 

Bilagor

  • 4a.jpeg
    4a.jpeg
    121,1 KB · Visningar: 0
F

F.d. 25168

Guest
Sv: Android GPS

GPS map Pro virker mere og mere, som en rigtig god app, hvor man kan indlägge sine poi filer, se dem på kortet og välge google eller navigon som navigator :):)

Har nu lagt Bordatlas og Promobil ind også med deres ikoner, så ialt over 12.000 ställpladser.

Ingen andre app's har kunnet dette, og slet ikke med så mange :)

Hakim's Quickstop viser tit stellpladser i dele af landet jeg ikke önsker dem, med GPS map pro får jeg vist dem alle i närheden af mig selv, samt kan panorere med kortet til önsket destination og trykke på stellpladsikonet, så er jeg afsted :)

SC20111008-003754.jpeg SC20111008-003731.jpeg
 
Toppen