• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Möss i husbilen

F

F.d. 24289

Guest
Hej alla trevliga husbilsägare.

Jag har sett att det är en/fler mus som söker vinterskydd i min husbil. Inget jag tycker om.
Den har inte förstört något än men jag hade inte tänkt vänta på det.

Dom har käkat upp ett paket råttgift och är nu inne på andra...verkar som dom gillar det.

Dom vägrar sätta sig i råttfällan........

HUR SKA JAG BLI AV MED DOM??? :confused:

MVH
Christian Rovik
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Möss i husbilen

Här är en lång tråd med olika förslag om att få bort de objudna gästerna, en del inlägg handlar dock om mössens rätt att leva eller ej...
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.532
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Möss i husbilen

Hej Christian!

Det verkar som dom gillar ditt råttgift, så varför inte sätta lite råttgift i fällan :)
 
F

F.d. 25142

Guest
Sv: Möss i husbilen

Försök att hitta stället de tar sig in annars får du aldrig slut på eländet. Kolla alla tänkbara genomföringar, det räcker att det är ca 5 mm så tar dom sig igenom.
Jag tätar alltid med stålull som jag petar in med hjälp av en skruvmejsel. Kolla runt pedalerna, pannan etc.
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Möss i husbilen

Hej Christian, var försiktig med gift, de kan dö på en plats i bilen där du ej finner dem!:eek:
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
Sv: Möss i husbilen

HEJ SÄTT UT ETT PAR SKÅLAR MED ÄTTIKA DET GILLAR DE INTE OCH GER SIG AV ! PROVA MED DET FUNKAT FÖR OSS
 

Carina Blom

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2024
Sv: Möss i husbilen

Hej alla trevliga husbilsägare.

Jag har sett att det är en/fler mus som söker vinterskydd i min husbil. Inget jag tycker om.
Den har inte förstört något än men jag hade inte tänkt vänta på det.

Dom har käkat upp ett paket råttgift och är nu inne på andra...verkar som dom gillar det.

Dom vägrar sätta sig i råttfällan........

HUR SKA JAG BLI AV MED DOM??? :confused:

MVH
Christian Rovik

När man läser om ditt problem kan man få uppfattningen att du sätter fällor och lägger ut råttgift inne i husbilen. Isåfall lockar du in råttorna. Självfallet ska fällor och gift läggas utanför bilen. Det finns ju speciella "råttgiftsstationer" att köpa på tex Granngården som fungerar så att inte andra djur kommer åt det.
Lycka till att bli av med problemet. Själva har vi aldrig haft det problemet.

MVH
Claes och Carina
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Möss i husbilen

Har dom ätit ett paket med råttgift så dör dom snart råttgift tar ett tag innan det verkar minst en vecka
Läs äldre trådar om råttor
Juan
 
F

F.d. 24289

Guest
Sv: Möss i husbilen

Hmm, ska nog börja med att ställa grejorna på utsidan som jag har läst här uppe...
Tack så mkt för allt visat intresse. Hoppas vi ses i sommar!!

Mvh
CR
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Möss i husbilen

Hej ett litet tips som vi blev hjälpta med vi var nere på järnaffären och köpte 2 st elkontakter som avger ett ljud som djur inte tål vi har inte haft något besök efter det , rekomenderas lite dyra i inköp men det är värt varenda krona :twitcy:
 

Carina Blom

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Östhammar
HBK-Nr
2237
Medlemskap
2024
Sv: Möss i husbilen

Hej alla trevliga husbilsägare.

Jag har sett att det är en/fler mus som söker vinterskydd i min husbil. Inget jag tycker om.
Den har inte förstört något än men jag hade inte tänkt vänta på det.

Dom har käkat upp ett paket råttgift och är nu inne på andra...verkar som dom gillar det.

Dom vägrar sätta sig i råttfällan........

HUR SKA JAG BLI AV MED DOM??? :confused:

MVH
Christian Rovik


Vi kan också tillägga till dom som fått in möss,råttor eller -myror,alla dessa lägger doftspår som blir som "motorvägar" för dom.så därför skura golvet o alla skrymslen noga med rengöringsmedel,så försvinner deras upptrampade vägar.o givetvis ta ur all mat o sånt, inte ens en tom förpackning ska vara kvar.o kolla var dom har gått in,laga o tvätta även där.eller om de e möjligt,så spraya lite tektyl där.och som vi tidigare sagt
,,lägg ut fällor o råttgift ett gott stycke från husbilen,,aldrig inuti.:wall:


"möss o råttor ska inte behöva sätta myror i huvet på er"
bästa hälsningar Claes o Carina :bye:
 
Toppen