Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL -  
Registrera Hjälp Medlemslista Kalender Markera forum som lästa

Gå tillbaka   Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Tänkvärda tankar från husbilen
Tänkvärda tankar från husbilen Någon episod eller fundering som du vill dela med dig av kan du skriva här

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda
Gammal
HBK Medlem

treviks avatar

Kommun/Land: Halmstad
Ålder: 38
Angry Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda - 2010-08-04, 19:06

Finns det risk att man blir fotograferad o uthängd på forummet om man råkar reta någon?!?!?
Tror inte mina ögon att klubbmedlemmar skulle göra så mot andra. Vad blir det nästa gång? Om jag kör lite för fort, riskerar jag även då att reta någon???
Nä, skärpning...
Funderar på att plocka väck mina dekaler idag...

/Micke & Camilla från Holm/Halmstad

Svara med citat Snabbsvara på det här inlägget
Gammal
HBK Medlem

knarreviks avatar

Kommun/Land: Lysekil
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda - 2010-08-04, 20:06

Citat:
Ursprungligen postat av trevik Visa inlägg
Finns det risk att man blir fotograferad o uthängd på forummet om man råkar reta någon?!?!?
Tror inte mina ögon att klubbmedlemmar skulle göra så mot andra. Vad blir det nästa gång? Om jag kör lite för fort, riskerar jag även då att reta någon???
Nä, skärpning... Funderar på att plocka väck mina dekaler idag...
Håller med!
Det börjar bli en otäck stämning i denna tråden med angiveri mm.

Gammal
HBK Intresserad

Kommun/Land: Forshaga
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda - 2010-08-04, 21:34

Hur orkar ni ? Har ni inget liv ? Är Husbilsklubben en klubb för folk som vill kontrolera andra mäniskor ? Vi stot ett par timmar på en ställplat i Borgholm när vi efter två timmar åkte mot färjan så kommer det en man från en hus bil med husbilsklubbens logga och tittar noga under hus bilen när vi passerat kontrolanten så ser jag i backspegel hur han böjer sig ner o kontrolerar något under vår bil ! Hur orkar man kan han inte ta ett glas vin med frugan o koppla av lite......

Gammal
HBK Medlem

Peter & Annikas avatar

Kommun/Land: Botkyrka
Ålder: 54
Thumbs up Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda - 2010-08-04, 21:57

Citat:
Ursprungligen postat av erikhedb Visa inlägg
Hej,

Lite synd vore det att börja med ett angiverisystem. Gissar att det flesta som gör fel tyvärr inte vet bättre.

Men har vi ingen uppförandekodex? Alltså några enkla regler som säger hur vi skall uppföra oss? Skall skrivas under då man får sin logga.

- Städning
- Tömning
- Påfyllning
- Hälsa / Tacka
- mm

/Erik
Kanonförslag som borde genomföras.

Gammal
HBK Medlem

Torbjörn & Annicas avatar

Kommun/Land: Uddevalla
Ålder: 57
Smile Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda - 2010-08-04, 22:39

Citat:
Ursprungligen postat av Alliansen Visa inlägg
Kanonförslag som borde genomföras.
Håller med föregående tråd, sätt upp lite enkla regler alla tänker inte lika....

Gammal
HBK Medlem

Berras avatar

Kommun/Land: Ängelholm
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda - 2010-08-05, 10:12

Det är väldiga påhopp på HBK det är väl ändå vanligt folk som kör, det är väl inte HBK, som man tyder era inlägg är vi grisar alla som är med i HBK,vi är bara en liten del av husbils ägare som är medlemmar i HBK, hur vore det att söka bland andra bilar,jag förstår inte varför vi ska behöva bära hund huvudet varje gång.Det finns säkert grisar bland vanliga svensson också men det är inte lika roligt att gnälla på.
Så var vänliga mot varandra istället.

En glad och lycklig HBKare.
Berra

Gammal
HBK Medlem

Noshests avatar

Kommun/Land: Sollentuna
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda - 2010-08-05, 14:08

När man läser den här tråden blir man mörkrädd......klar sekt varning på en del av inläggen, snart skall vi vara blonda och blåögda också.

och JA, jag tycker heller inte om, att vissa grisar ned / gör fel / inte vet bättre / inte bryr sig.....men jag har lärt mig att den enda man med säkerhet kan ändra på här i livet är sig själv.

Att tillrättavisa vuxna människor är Polisen, myndigheter och ägare av anläggningar vi nyttjar mycket bättre på.

Nästa gång du blir riktigt irriterad över någon annan, ta en funderare på om det är värt att bränna kalorier på, kanske ett leende istället, jag blir alltid glad när jag ser någon le och sur när jag ser någon annan

Gammal
HBK Medlem

Mikkemans avatar

Kommun/Land: Västervik
Sv: Inte konstigt att vi blir bortkörda - 2010-08-05, 16:23

Detta ämne är på tapeten i alla verksamheter vissa har ordning och följer regler synliga som osynliga där sunt förnufft gäller. Men en liten klick märker ut sig med betende som är mindre bra.

Att leka poliser är nog inte klubben mål och bör så ej vara. Men att själv säga ifrån när någon kör full eller ställer sig för nära då tummar vi på säkerheten då säger jag ifrån. Ett skräck exempel är i min hemma stad Västervik och dess ställplats likaså campingen där finns inte ordet avstånd ens. En större olycka med bränder är snarare ett faktum, en tickande bomb. Inget som jag är stollt över. (jag har på talat problemen för ansvariga)

Säkerheten är mitt motto att sedan folk inte har kunskap eller vilja att tömma tankar mm.på angivna platser, är inte bra och det förstör för oss andra som sköter oss. Jag har full förståelse för mångas frustration när "deras " dröm ställplats kanske kommer försvinna då den missköts. Men angiveri till klubben är inte rätta lösningen, ta det till markägaren, ansvarig, polis eller om du känner dig beröd säg ifrån själv

Att vi är en större skara som sköter sig och hjälper varrandra borde vi lyfta fram lite oftare för vi är många många flera än rötäggen tänk på det

Svara

Husbilsklubben.se - FRITID PÅ HJUL - > Ämneskategorier för Husbilen > Tänkvärda tankar från husbilen

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Varför blir jag inte utloggad när jag klickar på "logga ut" tklev Under Markisen 1 2009-06-28 23:46
Blir inte klok på paffw Navigering 13 2008-05-26 00:18
Ibland blir det inte så lyckat Nisse i Näsåker Fotohörnan 3 2008-04-19 05:35
Sista resan för säsongen blir inte av. Ake o Wania 65 Under Markisen 25 2007-12-03 17:59

Program från vBulletin® Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright ©2005-2012, Husbilsklubben.se eller respektive Författare

Bankgiro: 5262-9615 IBAN: SE0850000000054171005892 BIC: ESSESESS