• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Eftersom de struntar fullständigt i lagar och förordningar både hemma och utrikes går det nog inte att bli av med dem i brådrasket.
Gödselspridning funkar ju endast på landsbygden.
Då blev återigen asfalteringen hemmavid klar, hoppas att detta var 3:je gången gillt på 10 års tid! Vill poängtera att det inte i något fall berott på asfaltgubbarna att jobbet måst göras flera ggr! Är man tvångsansluten till kommunalt VA så får man tydligen räkna med problem.

Det känns i alla fall bra att det finns skickliga och lagliga svenska asfaltsarbetare som vill och kan göra dessa jobb, speciellt som jag själv bara behövt betala denna svarta markbeläggning 1 gång för 10 år sedan - och bra blev det nu igen!
 

Bilagor

  • 2014-04-09 18.20.31.jpg
    2014-04-09 18.20.31.jpg
    3,5 MB · Visningar: 10

LOFBO

FD HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Skärhamn
HBK-Nr
4132
Medlemskap
2023
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Förra våren var det ett gäng med "asfaltarbetare" vid Kåsjöns parkering i Partille. Dom skräpade ner fruktansvärt och bar sig allmänt illa och hotfullt åt.
Förra veckan och helgen var dom här igen.
Nu fick tydligen kommunen nog och satte upp ett "fotbollsmål" vid infarten med fri höjd 2,2 meter.
Nu är alltså parkering vid Kåsjön, som står med i Ställplatslistan, stängd för fordon över 2,2 meter. Synd på en fin plats
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Förra våren var det ett gäng med "asfaltarbetare" vid Kåsjöns parkering i Partille. Dom skräpade ner fruktansvärt och bar sig allmänt illa och hotfullt åt.
Förra veckan och helgen var dom här igen.
Nu fick tydligen kommunen nog och satte upp ett "fotbollsmål" vid infarten med fri höjd 2,2 meter.
Nu är alltså parkering vid Kåsjön, som står med i Ställplatslistan, stängd för fordon över 2,2 meter. Synd på en fin plats

Om du inte redan gjort det, rapportera till web så vi får in det i ställplatslistan...
 

LOFBO

FD HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Skärhamn
HBK-Nr
4132
Medlemskap
2023
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Jag vet inte hur man rapporterar ställplatsinfon till Web som Bengt på Lundsholm föreslår. Kan någon fixa det åt mig?
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Jag vet inte hur man rapporterar ställplatsinfon till Web som Bengt på Lundsholm föreslår. Kan någon fixa det åt mig?

Klicka på Ny plats över Sverige kartan (där man kan klicka sej fram till ställplatser) i höger kolumnen, ange att det är uppdatering av befintlig plats och namnet på platsen i ställplatslistan, sen skriv bara i stora fältet längst ner vad som ska ändras så fixas det av web. Vi använder samma rapportering till nya ställplatser som att uppdatera befintliga. web är otroligt snabba på att fixa det om man går den vägen.

Bästa sättet vi har att få en ännu bättre lista är om alla rapporterar så fort de hittar avvikelser... Tillsammans är vi stora!
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Finns bara ett lagligt sätt att bli av med dessa människor. Ge dem inga jobb.

Att anlita dem för man är "snål" blir dyrare än att anlita en "seriös" svensk firma. Man får nämligen göra om deras arbete. Slutnotan blir alltså dyrare när allt är klart.

Stod ett gäng på 4 husvagnar i Lödde i 4 dagar för lite mer än en månad sedan. Vi har nämligen en nyanlagd pendelparkering, den använde de. Men de försvann, förmodligen kontaktade någon polisen. Alla husvagnar och bilar var engelsk regade.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Enklast är väl nedskräpning och sen rinner det väl på med 24-tim regeln och det tar polisen själv. Det viktiga är att vi är ögonen som uppmärksammar ordningsmakten så de har en chans att göra något.
 
F

F.d. 14536

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Det var någon i Karlskoga förra veckan,och åkte runt bland villaägare.Dom ringde på hos min son,"jag var där vid det tillfället"och dom ville lägga plattor och asfalt.Men min son svarade att han jobbade i den branschen,då var dom mycket snabba att gå.
För upplysning så jobbar han ej i den branschen,så det var ett bra svar dom fick.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen