• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Problem

F

F.d. 24280

Guest
Hej!
Undrar bara om det är problem med sidan??Har nämligen problem att komma in,tar väldigt lång tid och bilder i galleriet har försvunit.Är det bara hos mig det eller är fler drabade undrar..
Zubac
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.595
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Problem

Tror inte det har försvunnit några bilder i ditt fotogalleri. När det går trögt på nätet tar det tid för bilderna att laddas ner. Trögheten kan bero på många orsaker men troligen är det hos din operatör problemet ligger.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Problem

Det går trögt som f-n här med sen några veckor tillbaka och jag tror inte det är min nätoperatör (Maxnet) då alla andra sighter går med normal fart.
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.384
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Problem

Går stundtals väldigt trögt här också. Speciellt kvällstid så jag tror inte det är operatörens fel ( i mitt fall Telia 2Mbit/sek) utan trögheten får nog sökas närmre källan.

Jag får göra ett tillägg, tyvärr inte bara kvällstid.
 
Senast ändrad:

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.537
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Problem

Hej!

Jag har upplevt precis detsamma hos mig. Efter att man tryckt på enter så tar det mycket längre tid än vanligt att få upp sidan. Jag har Glocalnet 8 Mbit.
Andra websidor funkar snabbt som vanligt.

Hoppas det hjälper felsökarna.
 
F

F.d. 2692

Guest
Sv: Problem

Samma här, när det var som segast var det 60 personer uppkopplade, kan det vara för tungt för servern?
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Problem

Kan databasen vara lite trött ibland - det är väl en MySql ??
Kanske dags för MsSql-server?

Dock väldigt dyr - tror jag.

DS
 
F

F.d. 8742

Guest
Sv: Problem

Här går det också långsamt ibland när jag är på hbk hemsida. jag har telia 8mbit.
/MT
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Problem

Just nu är det hyfsad fart, men för en stund se'n avr det supertrögt. Har ofta varit trögt den sista tiden. och som andra säger gäller det bara denna sida, så det lär inte vara lokalt. Ibland är det så trögt så det nästan känns som datorn hänger sig!
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Problem

Haleluja...idag går det som vanligt och då betyder det..fort..skönt!Ha det gott i den finna sommarvärme/
Zubac
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Problem

Sommarvärme!!!??????????
Stötvis trögt som bara attan men för det mesta hyffs!
Telia som operatör, slöaste hastigheten!
 

Zodiac

HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Avesta
HBK-Nr
373
Medlemskap
2024
Sv: Problem

Ja håller med, här går det lika trögt,:mad: spelar inte någon roll om jag är på jobbet eller använder min egen dator.
Använder Tele2 hemma i Avesta:wink:
Phoenix HBK373
 

EssoJ

HBK Medlem
Inlägg
781
Kommun
Laholm
HBK-Nr
69
Medlemskap
2024
Sv: Problem

Lyfter den här tråden igen. Jag tycker också att det alltför ofta går ganska trögt på den här sidan. Det är som om den styrs av "ketchupeffekten". Börjar vi bli för många som använder den samtidigt?

undrar EssoJ
 

angan

HBK Medlem
Inlägg
966
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
785
Medlemskap
2024
Sv: Problem

Utan att veta alltför mycket (och gissa lite).....

husbilsklubben.se finns på ett webhotell (www.crystone.se):

DNS inforamtion...

husbilsklubben.se nameserver = ns2.crystone.net.
husbilsklubben.se nameserver = ns1.crystone.net.

Forumet är sannolikt kopplat mot en MySQL databas server. MySQL har en del prestandaproblem med många samtidiga anrop om den är felkonfigurerad. Antar att alla Crystones kunder delar på samma databas ;-)

Det är nog inte fel på era bredbansduppkopplingar utan problemet ligger hos webhotell leverantören och deras databas. Efter att jag hittade det här forumet upplevde jag det en gång som oootroooligt trögt. Kollade då Webbhotell Crystone och det funkade lika taskigt....

Eftersom viss statisk information på webhotellets hemsida funkade men det dynamiska innehållet (från databasen) inte visades vart min slutsats. Databasproblem :)

//Anders
 
Toppen