• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasolpriser idag

F

F.d. 50036

Guest
Sv: Gasolpriser idag

:confused: Vet inte,

:) men åker du förbi PR husbilar i Sollebrunn så kan du byta gasol för 205:- för en P11 och så får du kaffe och kaka om du är sugen.

Välkommen till Västergötland mvh Ånefjord

PS behöver du fixa något på bilen så passa på de har ett toppengäng på verkstan som fixar allt precis som du vill ha det DS
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Tack båda för tipsen. Vi skall söderut efter jul så det blir Mantorp då.
Bigge , jag mejlade dej ang. bilder från Kaxis, har en del.
Mejl mej!
Mvh Gert8
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.429
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

När vi åker söderut brukar det passa med tiden att åka in till Kurts i Linköping senast tog
de 220:- för PK10/P11 ( ibland har vi varit sena då har vi ringt dit och de stannat kvar en stund) De é service :)
 
F

F.d. 4933

Guest
Sv: Gasolpriser idag

Hej alla! :) Fick kännedom om denna hemsidan i dag, och registrerade mig direkt.
Gasolpriserna ser ut till att uppta många av oss. Som ny husbilsägare upptäckte jag snabbt att priserna på "grejer" vi behöver var på tok för höga, och började själv undersöka på nätet.
För er som inte känner till det, har jag i dag startat en lista, där vi för upp butiker vi vill handla på, och butiker vi inte besöker.

Jag har också skickat ut förfrågan till at stort antal butiker, och begärt deras priser, i första hand på gasol, men även andra produkter. Vi skall kartlägga så många butiker det går, både gasolsäljande och andra. Detta inkluderar tyska butiker, särskilt de som säljer via postorder till oss. Vi har flera tråder runt detta ämne på: http://www.husvagnochcamping.se/forum/husbilar.

Jag började med detta under mottot; tilsammans är vi stärka.
Låt oss som konsumenter använda vår makt till att få ner prisnivån till ett nivå vi kan acceptera!

Det finns flera tråder under samma forum, låt oss hjälpa varann med denna lista, sprida den till alla vi möter i det kommande året. Jag mottar redan tips i tillägg til det jag själv hittat. Allt eftersom tipsen strömmar in, redigerar vi listan. Tänkte vi kunde dela in den på produkt, län och ort, för att lättare hitta ställen vi besöker.

Ja, för du vill väl hellre använda pengarna på semestern?

När butikerna med ockerpriserna upptäcker detta, kommer de att reducera sina priser!
 

Nizze

HBK Medlem
Inlägg
356
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
138
Medlemskap
2025
Sv: Gasolpriser idag

Hej!

Appropå gasolpriser:

Fyll din Gasolflaska 20kr/KgTimmernabbens Karamellfabrik
Öppettider: Vardagar 9-16.00, lördagar 11-13.00.
Utökade öppettider på sommaren.
Hitta till oss: Vid E22, avfart norra kustvägen söder om Mönsterås
(vid Motell Kronmunken).

Timmernabbsvägen 4
383 92 Mönsterås


Vi som bor nära, Oskarshamnare, har inte behövt fylla vår flaska än, men det lutar nog åt att åka till Timmernabbens Karamellfabrik när det blir dags.

Anitha & Bertil med katten Nizze.
 
F

F.d. 2284

Guest
Sv: Gasolpriser idag

I Skåne har vi Anders i Åhus som fyller flaskor till ett vettigt pris.

Öppettider:Måndag,onsdag,torsdag,fredag kl 8.00-11.00
Tisdagar kl 16.00-18.00
Lördagar kl 8.00-12.00

Priser: P11 169 kr
P6 90 kr
Tel:070-2862804
Detta är Anders öppettider f.o.m 25 april 2007
Uno i Vollsjö:swoon:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Gasolpriser idag

Den i Åhus finns redan på våran lista.
Samma pris, samma telefonnummer men ett annat namn.


http://www.husbilsklubben.se/forums/t30224/

Gasoltjänst på Flötövägen 201 i Åhus. (2007-03)
165 kronor för en full P11 – 15 kr/kg,
Öppettider:
Måndag, onsdag, fredag 8-11
Tisdag 16-18
Lördag 8-12
Tel: 070 - 286 28 04




http://www.husbilsklubben.se/forums/t17038/

I Skåne har vi Anders i Åhus som fyller flaskor till ett vettigt pris.

Öppettider:Måndag,onsdag,torsdag,fredag kl 8.00-11.00
Tisdagar kl 16.00-18.00
Lördagar kl 8.00-12.00

Priser: P11 169 kr
P6 90 kr
Tel:070-2862804
Detta är Anders öppettider f.o.m 25 april 2007
 
F

F.d. 1883

Guest
Sv: Gasolpriser idag

Har tagit över en gammal stål tub (P6) av farsan som använts sparsamt till en gasol grill, tänkte använda den som reserv i bilen!
Något jag bör tänka på när man har en gammal tub?
Finns dessa P6:eek:r i aluminium eller komposit så att man kan byta in den?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Om det är en helt vanlig P6 så får du ju en ny när du byter. Det gäller bara att depån har snygga flaskor hemma när du byter. När du väl fått en hyfsad flaska kan du använda den och fylla på om du har en gasoldepå med påfyllningsservice i närheten.

Själv har jag tyska flaskor och måste lämna dem för påfyllning och får tillbaka dem efter ca en vecka. Det finns nog ingen fyllningsstation där jag bor (tror jag).
 

telijej

HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
85
Medlemskap
2024
Sv: Gasolpriser idag

Svar till Bigge. Dom hade höjt en hundring i vintras. Jag har inte frågat sedan dess. Senast bytte jag på Östgöta Camping i Mantorp. Där kostade det under 200:- vill jag minnas. Även Kurts i Linköping har ung. samma pris
Hälsn Jan-Evert
 
Toppen