• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sydost med en sydväst!

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Jaha gott folk, nu sticker även vi söderut! Vi börjar så vackert med att hälsa på medlemmen Botte42 i Ängelholm. Vi åker från Falkenberg. Botte42 (Bo Eriksson) skall lära mig om programmet MyLPG. Extrahering. Konvertering till olika GPS-märken (.gpi .ov2 och så vidare). Till kvällen, idag den 1:e november, så blir det sedan färjan i Trelleborg. Vart vi hamnar sedan får ödet utvisa. Slutmålet skall i varje fall bli Iberiska halvön. Där var vi även hela förra vintern (sex månader). M.V.H. Jack43
 

bernt c

HBK Medlem
Inlägg
77
Kommun
Laholm
HBK-Nr
6332
Medlemskap
2024
Sv: Sydost med en sydväst!

Hej på er
Vart bli erat slutmål? Har ni bokat på någon camping eller bara ställplatser.
Hade tänkt att köra till Spanien nästa höst.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Sydost med en sydväst!

Jaha gott folk, nu sticker även vi söderut! Vi börjar så vackert med att hälsa på medlemmen Botte42 i Ängelholm. Vi åker från Falkenberg. Botte42 (Bo Eriksson) skall lära mig om programmet MyLPG. Extrahering. Konvertering till olika GPS-märken (.gpi .ov2 och så vidare). Till kvällen, idag den 1:e november, så blir det sedan färjan i Trelleborg. Vart vi hamnar sedan får ödet utvisa. Slutmålet skall i varje fall bli Iberiska halvön. Där var vi även hela förra vintern (sex månader). M.V.H. Jack43

Välkomna!
Problemet bara kanske kan vara att vi har tillträde till vår sålda villa idag, med träff på banken kl 12:30, och med en efterföljande tur tillsammans med de nya ägarna ut till huset för kontroll.
Min bedömning är att vi är tillbaka i den temporära lägenheten cirkus kl 16.
Hoppas det räcker, om inte har du mitt mobilnummer.
Du har väl adressen hit?
Hälsar ..
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Sv: Sydost med en sydväst!

Ja bernt c, slutmålet blir förmodligen Iberiska halvön. Varför jag kallade tråden Sydost med en Sydväst, va' därför att jag hade tänkt åka syd och öster över, via Litauen, Ukraina, Moldavien, Ungern, Rumänien, Bulgarien plus alla Jugge-länderna innan Spanien & Portugallien! Med Sydväst, därför att på nyheterna skulle det regna utav bara attan, i dom områdena! När vi kom till Rostock, förhandlade vi om det hela (hustrun fick bestämma). Så vi ta'r den rutten på hemvägen istället. Till våren!! Just nu är vi i Colmar i Frankrike.
Kram från Jack43
 
Toppen