• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Firefox eller Google Chrome?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
All reklam för Google Chrome fick mig att försöka mig på Google Chrome i stället för Firefox men jag gav upp efter ett tag eftersom:

Chrome besudlar sidorna med reklam av alla de sorter.

Chrome har en massa mystiska och svårtolkade inställningar som kan ställa till det rejält om man inte ser upp.

Chrome försöker hela tiden minska ditt eget inflytande på hur du vill använda nätet.

Chrome har Funmoods som försöker nästla sig in och blir en riktig plåga om man installerar det.

Därför gick jag tillbaka till Firefox som är mycket tydligare och trivsammare att hantera än Chrome.
"Borta kanske bra men hemma bäst!"

Synpunkter?

Jappe
 

LasseG

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026
Sv: Firefox eller Google Chrome?

Jag kör också Firefox, NÄSTAN överallt.
Har ett par musikburkar där jag fortfarande kör XP, då är Chrome ganska bra eftersom det är mer lättdrivet. Man får också kolla cacheinställningarna i Firefox om man inte har så gott om kraft, det är ganska stora filer som default.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.872
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Firefox eller Google Chrome?

Nu idag är ju Google Chrome mycket likt Firefox med sina tillägg.
Fast något användarvänligare skulle jag vilja säga, ifall man är en "Android".

Kör man endera utan nödvändiga tillägg så är båda en plåga
T.ex. tillägget Adblock är ett måste vid surf.
Men kan konstatera att Google vill snoka i "allt" :(
Funmoods har jag inte råkat ut för, och de måste ju installeras av ägaren.

Jag körde enbart Firefox för 100 år sedan, då det var enda browsern som hade oändligt med tillägg för alla behov, då de andra i princip inte hade nåt.

Så tycker JAG :cool:
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Firefox eller Google Chrome?

Nu idag är ju Google Chrome mycket likt Firefox med sina tillägg.
Fast något användarvänligare skulle jag vilja säga, ifall man är en "Android".

Kör man endera utan nödvändiga tillägg så är båda en plåga
T.ex. tillägget Adblock är ett måste vid surf.
Men kan konstatera att Google vill snoka i "allt" :(
Funmoods har jag inte råkat ut för, och de måste ju installeras av ägaren.

Jag körde enbart Firefox för 100 år sedan, då det var enda browsern som hade oändligt med tillägg för alla behov, då de andra i princip inte hade nåt.

Så tycker JAG :cool:

Med Adblock tycker jag Chrome fungerar bra, före installationen av reklamblockeraren blev det ibland nästan olidligt med all reklam.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Firefox eller Google Chrome?

Varför inte använda MS Internet Explorer? De gånger jag har sett medlemmar här på HBK ha problem med internet så har det i de absolut flesta fallen varit Firefox som strulat, uppskattningsvis 8 - 9 gånger av 10.

Själv använder jag IE och har aldrig upplevt några problem. Vad är det som är så bra med Chrome respektive Firefox?
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Firefox eller Google Chrome?

Har en Macbook Air och har bara haft Safari och nu Chrome. Kanske finns bättre men upplever inte det minsta problem med nuvarande.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Firefox eller Google Chrome?

Klassiska Internet Explorer 11 har allt man kan önska sig, har aldrig förstått vitsen med Chrome som bara har en förmåga att strula till det mesta......
 
Toppen