• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasen låser sig?

hamm

HBK Medlem
Inlägg
51
Kommun
Ludvika
HBK-Nr
20888
Medlemskap
2024
Hej!
Har ett mystiskt problem med gasen?
Vi har precis bytt husbil och på väg hem med den så låste sig gasen mitt i en rondell men som tur var så hoppade den igång igen för vi hade bilar runt omkring oss.
Sen gick den ca15 mil utan problem sen nära gång vi var ute så höll det på i ca2 km igen sen kom den tillbaka och gick som den skulle men när vi var på väg upp till fjällen förra veckan la den av efter ca2 km igen så det blev ingen resa utan vi åkte till Fiat center men dom kan inte se nåt på datan och ingen lampa lyser på instrumentbrädan.
Men efter det har vi kört 5-10 mil utan problem?

Men igår när vi skulle köra den till verkstaden så tog vi oss knappt dit.
Är det nån som vet vad det kan vara för mystiskt fel på bilen????
Dom ska byta filter i den idag.
Hjälp:wideeyed::twitcy:
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Gasen läser sig?

Har haft ett liknande problem med en Ford. Givaren i gaspedalen la av och det gick bara att köra på tomgång. Kanske ett kontaktproblem efter som det kommer och går. Rask och Björk i Billesholm tog en "reservdel" på en annan bil och löste det på stubinen. Snabba och service inriktade.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Gasen låser sig?

Byt gaspedal ny 886:- art nr 1349820080 krånglar många gånger byte sker med två skruvar och ett kontaktstycke lätt och justering mot styrenhet är ej nödvändigt. Spökat för mig ett antal gånger vid byte felkod och fel raderad, med felkodsläsaren.
 
Senast redigerad av en moderator:

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Sv: Gasen låser sig?

Hej,
Hade en Volvo för några år sedan som uppförde sig precis så här. Någon givare i någon av pedalerna som var kopplad via farthållaren var mitt problem. 5 min jobb på Volvo service center.

//Per
 
Toppen