• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Bytt TV

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Har bytt TV i min bil som har en bosteranläggning där man ansluter en hörlurkontakt. I den gamla TV:n så har kontakten det svarta utseendet och i den nya TV:n så är det den vita som gäller. Finns det någon övergång att tillgå från den svarta till den vita?
 

Bilagor

  • IMG_0200.JPG
    IMG_0200.JPG
    588,7 KB · Visningar: 11

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Bytt TV

Hejsan, den vita kontakten med fyra kontaktytor är till för två ljudkanaler och en mikrofon.
I Kjell & Co. katalogen finns det båda sorter och lite olika adaptrar. Det är svårt att säga vilken och om någon är den rätta, men det verkar som det kanske kan lösa sig där, om du har en butik i närheten med en bra expedit bakom disken.

Lycka till. M.v.h. JANKRO.
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.872
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Bytt TV

Har du provat vad som händer ifall du ansluter den gamla/svarta?
Kanske funkar det ändå.
 

gorana

FD HBK Medlem
Inlägg
210
Kommun
Sollentuna
HBK-Nr
7761
Medlemskap
2023
Sv: Bytt TV

Kanske en sådan här.
Den ena honan är till ljud och den andra till mikrofon som man då kan skippa i ditt fall.
De går samman till en fyrpolig hane som du är ute efter.

https://www.kjell.com/se/sortiment/...blar/mobiladapter-for-datorheadset-vit-p34509

JANKRO.

Tack för svaret men jag var inte uppdaterad på TV:ns funktioner. Det är så att den svarta kabeln ska användas och så ska man med fjärrkontrollen aktivera den aktuella utgången till line out och då gick ljudet fram som det ska.
Ja nya TV utvecklas hela tiden.
 
Toppen