• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hydraliska stödben Adria Matrix

F

F.d. 55989

Guest
Som överskriften antyder, någon som har monterat Hydraliska stödben på en Adria Matrix 670 SL (Jubileum) ?
Frågan är var man ska montera hydralpumpen.
Vi har inrett garaget så vi får rum med 3st cyklar, bord + stolar, grill + gasoltub, lite små lådor med diverse i, elkabel, vattenslang.
Golvytan är ganska så full.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.010
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Sv: Hydraliska stödben Adria Matrix

En liten varning!

OM man behöver nödköra systemet med skruvdragare och öppna ventilerna manuellt, hur ska man komma åt detta under bilen?
Skulle man mot förmodan lyckas att kravla sig in under bilen, sjunker ju denna när man kör upp stödbenen, konsekvensen kan man ju lätt räkna ut..........

Skulle definitivt försöka placera pumpenheten inne i bilen.

Hejs
Claes 105
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Hydraliska stödben Adria Matrix

Jag har mitt agrigat under bilen, Man får ringa asistans så löser det sig,jag har domkraften kvar i bilen och klossar, håkan
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Hydraliska stödben Adria Matrix

Systemet min Handlare säljer och monterar nödkörs med en spak/pump.
Blir nog bökigt om det sitter under, men det är nog lämpligaste platsen ändå, då vi har ganska fullt överallt.
 
F

F.d. 55989

Guest
Sv: Hydraliska stödben Adria Matrix

Beställt.
Blir montering under i en låda.
 
Toppen