• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Otät husbil

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Står i Ulriksberg kolsvart ute gör kväller med hunden vad upptäcker jag på vår halv integrerade husbil jo belysningen inne i bilen syns igenom ovanför framrutan mot påbyggnaden där det skall vara tätt, vi har alltså en sprillans ny husbil som inte är tät från luft och fukt framifrån. Blir så jävla förbannad.
Kolla om ni har möjlighet till detta.

/Pelle
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Otät husbil

Är det så är bedrövligt bara förnamnet :confused: har du tur så kanske det är reflexer som förvillar
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Otät husbil

Hoppas det är som ni tror, så här ser det ut hoppas det syns trots att det är så mörkt.
Det är i själva listen mot taket (bodelen)som det lyser igenom ovanför framrutan
Ska få det kollat 20/10, redovisar vad dom kommer fram till då.

/Pelle
 

Bilagor

  • 20160923_200407.jpg
    20160923_200407.jpg
    2,1 MB · Visningar: 106
Senast ändrad:

Cia och Magnus

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
20217
Medlemskap
2024
Sv: Otät husbil

Så kan det vara på båtar där det är enkellaminat mot övergångar mellan olika sektioner. Man kan inte skruva i isoleringsmaterial varför det blir enkellaminat här. Men dessa ställen bör isoleras om man använder båten/bilen i kallare klimat. Annars bildas kondens och det blir även kallras.
 
Toppen