• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dålig passform på innerskärmar ??

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.737
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

O.k. jag förstår. Man kan inte se någon mottagaradress på kvittot, men det är alltså frakten från Tyskland till Grekland?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

O.k. jag förstår. Man kan inte se någon mottagaradress på kvittot, men det är alltså frakten från Tyskland till Grekland?

Jag har fått kvitton av CAMPA SWEDEN och till dagens datum så har de inte sagt att jag fått fel kvitto... tidigare i min kommunikation med CAMPA SWEDEN så har de sagt att de vill retunera summan som de tog ut för mycket av mig... men än så länge är det bara ord utan handling från CAMPA SWEDEN :swoon:
 

Lantvallen

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Umeå
HBK-Nr
14396
Medlemskap
2023
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Har satt inneskärma på vår ducato 2015. Köpte från RCCampa. Betalade 895:- levererat hem. Micke lätta att montera. Tog inte bort dom skärmar som finns i framkant. Satt dämpmaterial på ovansida ( biltema). Kompletterade med ett par extraskruvar på kanten för bättre passform.
 

Thomas45

FD HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Håbo
HBK-Nr
17110
Medlemskap
2022
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Har satt inneskärma på vår ducato 2015. Köpte från RCCampa. Betalade 895:- levererat hem. Micke lätta att montera. Tog inte bort dom skärmar som finns i framkant. Satt dämpmaterial på ovansida ( biltema). Kompletterade med ett par extraskruvar på kanten för bättre passform.

Hej! Gjorde detsamma på min nya Adria våren 15. Innerskärmarna passade perfekt! Jag förstår ej den kritik som framförs mot RCCampa!! Är själv mycket nöjd med både leverans, produkt och passform!
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Hej! Gjorde detsamma på min nya Adria våren 15. Innerskärmarna passade perfekt! Jag förstår ej den kritik som framförs mot RCCampa!! Är själv mycket nöjd med både leverans, produkt och passform!

Nää du Thomas varför skulle du förstå det, :twitcy:?? eftersom du har ju fått bra innerskärmar (enligt vad du och andra skriver och det kan jag utan problem tro på även om det är långt ifrån hur det blev för mig):swoon: ... Och jag kan även gratulera er alla där det har fungerat bra med era innerskärmar, och att ni inte fick samma problem som jag fick.
Nu är det så att jag skrev ju inte denna tråd för att du och andra skall berätta om hur bra innerskärmar ni har fått......
Däremot kan jag inte förstå de inlägg där de säger att de har fått bra innerskärma... Detta har ju inte ett dugg med min sak att göra:wideeyed:.... eller??
Ofta ser vi gärna saken ut efter vårt eget "huvud" och missar då ibland helt sakfrågan.... Ni kan ju tänka er om ni hade jobbat med kvalitetssäkring.... vi kan säga kvalitetssäkring med flygplan.... och nu vill vi öka kvalitén så att folk kan flyga säkrare.... skulle ni då ha påtalat saker som fungerar bra?..... eller de som fungerar dåligt..???....
Jag tror att ni här är så pass kloka att ni vet svaret, och när vi har tänkt efter så ser vi säkert att om vi skall ha en hög kvalitetssäkring så är det ju självklart att det är de saker som fungera dåligt vi skall titta på.... allt det som fungerar bra behöver vi ju inte göra något åt (mer än att glädjas över att det fungerar bra, men vist finns det klydderövar :twitcy: (som vi säger i Skåne)som försöker ändra på de saker som fungera redan bra):swoon:..... eller hur ??? ... Så öppna gärna en ny tråd där ni berättar om saker som fungerar bra så kan ju vi alla glädjas åt det där.... och de som vill läsa om när det fungerar dåligt kan läsa tråden här....


Kram Wovi & Peter

Sänder även över en kopia på mailet från CAMPA SWEDEN ang summan som skall återbetalas, men til dagens datum så har jag inte sett några pengar i retur eller hört av Leo efter hans 60års dag.... man kan ju undra om något allvarligt har hänt på hans 60 årsdag :twitcy:
 

Bilagor

  • CAMPA SWEDEN.jpg
    CAMPA SWEDEN.jpg
    16,3 KB · Visningar: 20
Senast ändrad:

fritidsbonden

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Jag blir lite nyfiken på den överdebiterade frakten, var kostnaden högre än angivet i annons från säljaren ?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Jag blir lite nyfiken på den överdebiterade frakten, var kostnaden högre än angivet i annons från säljaren ?


Om du har läst tråden så framgår det ju klart och tydligt vad som jag har betalt och vad det verkligen kostade....... se inlägg 5
 

fritidsbonden

HBK Medlem
Inlägg
285
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
11285
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Om du har läst tråden så framgår det ju klart och tydligt vad som jag har betalt och vad det verkligen kostade....... se inlägg 5

Ok..! Jag undrar hur ärlig han på Campa Sweden egentligen är.... Då jag beställde mina innerskärmar så frågade jag om frakten (jag befinner mig just nu på Creta) Han ville ha 650.-Skr i frakt från Sverige..... sen när jag fick se kvittot så hade han skickat dem från Tyskland till en kostnad av 16.99.-€ alltså nästan 500.-Skr billigare än vad jag betalde:mad::mad::mad:... än har han inte svarat mig varför och om jag får tillbaka överskottet på frakten:mad::mad::mad:..... Nä jag tror att vi skall vara försiktig med att handla hos Campa Sweden:mad::mad::mad:....

Slarvigt av mig att läsa dåligt. Om jag förstått rätt så har säljaren följt överenskommelsen om fraktkostnad 650 kr, eller har han inte gjort det ?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Ok..! Jag undrar hur ärlig han på Campa Sweden egentligen är.... Då jag beställde mina innerskärmar så frågade jag om frakten (jag befinner mig just nu på Creta) Han ville ha 650.-Skr i frakt från Sverige..... sen när jag fick se kvittot så hade han skickat dem från Tyskland till en kostnad av 16.99.-€ alltså nästan 500.-Skr billigare än vad jag betalde:mad::mad::mad:... än har han inte svarat mig varför och om jag får tillbaka överskottet på frakten:mad::mad::mad:..... Nä jag tror att vi skall vara försiktig med att handla hos Campa Sweden:mad::mad::mad:....

Slarvigt av mig att läsa dåligt. Om jag förstått rätt så har säljaren följt överenskommelsen om fraktkostnad 650 kr, eller har han inte gjort det ?


HHMmm.... detta känns snart som om vi var i en domstol :swoon:.... Vi var överens om fraktkostnaden FRÅN SVERIGE (jag vet att det är mycket dyrare att sända från sverige än andra Eu-länder) ... Sen sänder han dem från Tyskland till en mycket lägre kostnad.... (hade han berättat detta för mig så hade jag ju aldrig accepterat den höga kostnaden).....
 

goran19545

FD HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Linköping
HBK-Nr
14566
Medlemskap
2022
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Lokaris inneskärmar hade perfekt passform men att kalla dom med ljudisolering är en stor överdrift. Ljudisoleringen kan man lösa själv mycket bättre, Biltema har enkelt material till detta.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Sv: Dålig passform på innerskärmar ??

Nu tänker jag göra en summering av affären med Campa Sweden...

Jag köpte innerskärma av C.S som visade sig vara rena rama skräpet, efter reklamation så skickade C.S mig nya och mycket bättre (formskurna)... så långt allt väl

Sen betalade jag i frakt från Sverige 650.-skr... ner till Kreta... senare visar det sig att C.S skickade varan från tyskland till ett mycket lägre kostnad... Jag påtalade detta och C.S lovade att ersätta mig mellanskillnaden...

Trotts mail påminellse så har jag inte fått några pengar i retur och det ser nu ut som att C.S tänker "blåsa" mig på ca 500.-skr...

Pengarna klara jag mig utan och det gör jag även med C.S framöver.... och en sak är 100% säker håller C.S. på med denna typ av affärer så kommer de att falla för eller senare.... men ju förr desto bättre :yes:
 
Toppen