• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Markis

F

F.d. 29757

Guest
Hjälp min markis gick sönder vid ett regnfall ena stödet gick vid fästet o markisen revs upp 5 cm går det att laga o var eller är det bara att köpa en ny???
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Markis

Veva ut till fullt och dra ut väven(plasten) och lämna in till en sadelmakare för att korta av och sy ihop, gjorde på min gamla markis inga problem en kan det variera beroende på Fiamma eller Thule o Omnistor alla fungerar i stort sett lika. Oftast får man ta bort en gavel.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Markis

Jag antar att skadan sitter i kanten på en kortsida. Men är det långt in mot bilen eller nära långsidan? Är den långt in så är risken stor att en lagning kommer att göra rullen tjockare där vilket i sin tur kan få väven att rulla in snett vilket i sin tur gör att motsatta kortsidan kommer att ta i markishuset.

Eventuellt kan detta avhjälpas genom att förtjocka den hela sidan med en lagom lång och tjock tape så att rullen blir lika tjock i båda ändar.
 
Toppen