• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Koppla in backkamera

BO-A OCH INGEGERD

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Borås
HBK-Nr
5099
Medlemskap
2024
Hej

Har en Fiat Ducato 2015 med stereon på bilden. När man lägger i backen är bilden blå eftersom ingen backkamera finns inkopplad. Om husbilen varit en skåpbil hade backkameran suttit i bromsljuset bak. Är det någon som kopplat in en backkamera ihop med en sån stereo som vi har? Kan det gå att göra och vad är det för kamera och kabel som behövs?

Vänliga hälsningar
Bo-Anders
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    952,6 KB · Visningar: 19

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Koppla in backkamera

Vi har backkamera och även "backspegel" med inkopplade kameror. Alla pluggas in i ingångångar för video, t.ex. AV1, AV2 eller Video in, osv... Det borde du kunna se på baksidan av din radio eller helst i instruktionsmanualen (kanske finns på nätet om du saknar den i pappersformat). Mer än så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
 

BO-A OCH INGEGERD

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Borås
HBK-Nr
5099
Medlemskap
2024
Sv: Koppla in backkamera

Hej

Vi har ingen plåtis utan en halvintegrerad Eura Mobil. Övre bromsljus har vi redan. Jag tänkte mig en Waeco backkamera eller någon annan likvärdig. Nästa problem är att få bort stereon och se var anslutningen sitter. Om någon vet hur man kan ta bort stereon utan att förstöra något vore jag tacksam.

Hälsningar Bo-Anders
 
Toppen