• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Lurad i Limhamn

F

F.d. 53018

Guest
Hei alle! Nylig besøkte vi venner i Limhamn og bodde i bo/hus-bilen. Vi måtte tømme og satte kursen mot båthamnen. Havnekapteinen var ikke til stede, så vi henvendte oss i havnens gatekjøkken. Jo da, vi kunne få kode for å tømme, det kostet bare 60 SKR. "Men vi er medlemmer i Husbilsklubben? " "Det gir ingen fordeler".

Tre dager senere måtte vi tømme igjen. Ingen tilstede på kontor eller gatekjøkken. Hva gjør vi nå? Jo, spør en av husbilseierne. Han peker: "Kjør dit, bak gjerdet. " Der var det gratis tømming. Med et hyggelig skilt: "Sponset av Husbilsklubben."

Jeg føler meg lurt. Kanskje bør noen fortelle hamnekapteinen at det ikke var dette som var meningen med sponsingen? Mvh! alfb-N
 

magwil

FD HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Växjö
HBK-Nr
2004
Medlemskap
2021
Sv: Lurad i Limhamn

Hej.
Någon som kan beskriva närmare var denna tömningsstation ligger.Var i Limhamn och kollade men hittade inte den.
Tack på förhand.
Magnus
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Lurad i Limhamn

Kör ut till småbåtshamnen, precis innan vägen delar sig mot restaurangen och pirarmen så ligger tömningen till vänster. För HBK-medlemmar skall det vara gratis att använda.

Där finns även ställplats med el, dock mot avgift.

limhamntomning.JPG
 
F

F.d. 53018

Guest
Sv: Lurad i Limhamn

Hei! Dette er et forklarende foto, Gunnar. Poenget er at gjerdet skjuler anlegget for den som er ukjent. alfb
 

magwil

FD HBK Medlem
Inlägg
28
Kommun
Växjö
HBK-Nr
2004
Medlemskap
2021
Sv: Lurad i Limhamn

Jag igen!
sett denna station innan, men är det inte bara tömning för gråvatten?
vi har letat efter en tömning för toatanken.

Magnus
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.872
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Lurad i Limhamn

Jag igen!
sett denna station innan, men är det inte bara tömning för gråvatten?
vi har letat efter en tömning för toatanken.

Magnus

Existerar det tömningsplatser för bara gråvatten :confused:

Spillvatten/avloppsvatten finns det väl bara ett rörsystem för i detta land mej veterligen.
 

Ubbis

HBK Medlem
Inlägg
50
Kommun
Onsala
HBK-Nr
14448
Medlemskap
2024
Sv: Lurad i Limhamn

Hej
Tömning av toa görs bakom herrtoaletten. inget lås på dörren. Perfekt.

Janne
 
Toppen