• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Södra hamnen Motala

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Såg att fina ställplatsen Södra hamnen i Motala infört att priset 180:- gäller för två pers. per bil. Är det något som förekommer på andra ställen?
Åke
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Södra hamnen Motala

Ringde och frågade receptionen i Södra hamnen, Motala, vad som gällde om det var fler än 2 personer i bilen, Barn över 10 år 40:- styck, vuxna 80:-
Receptionisten svarade att det är inte barnvänligt här utan mest äldre personer.
Det här kan ju vara bra att känna till för barnfamiljer och bilar som har någon anhörig som åker med. Hoppas det här prissystemet inte sprider sig! Vi har besökt ställplatsen flera ggr tidigare och då var det en helt annan attityd där.
Trist förändring!
Åke
 

lejoh

FD HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: Södra hamnen Motala

Södra hamnen är en fin ställplats.
Men står man där så missar man kanske Motala's bästa sommaratraktion - Varamon....

Nordens största insjöbad/sandstrand.
Flera trevliga restauranger, minigolfbana, uthyrningar av kanoter mm. och eventarangemang vid stranden under somrarna.

Ungefär 200 m från stranden ligger en enkel camping, Zäta parken, som drivs av en lokal fotbollsförening. Som har fotbollsplaner nära bredvid campingen.
Den är inte fin eller vacker, men det är närheten till Varamon som gör den till en perfekt plats för besökare som vill ha kort gångavstånd till stranden.
Bredvid den ligger Furulid som är stuguthyrning med camping, där vet jag inte hur det ser ut för husbilar. Men den ligger vackrare, drivs i religiös regi.
Båda har cykelavstånd till Motala centrum.

Kostnaden för dessa två vet jag inte men troligen i nivå med Södra hamnen.

/Leif

Ps. Jag har inget med något av dessa ställen att göra, men bor i Motala. Varamon skulle det vara synd om ni missar när ni är här (om det är fint väder).
 
S

Staffan W

Guest
Sv: Södra hamnen Motala

Det finns ytterligare en ställplats i Motala, nämligen vid Borenshults slussar. Minns inte vad det kostar där, men det är billigare.
Därifrån har man lite längre till vackra Varamon...

Staffan
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Södra hamnen Motala

Ringde och frågade receptionen i Södra hamnen, Motala, vad som gällde om det var fler än 2 personer i bilen, Barn över 10 år 40:- styck, vuxna 80:-
Receptionisten svarade att det är inte barnvänligt här utan mest äldre personer.
Det här kan ju vara bra att känna till för barnfamiljer och bilar som har någon anhörig som åker med. Hoppas det här prissystemet inte sprider sig! Vi har besökt ställplatsen flera ggr tidigare och då var det en helt annan attityd där.
Trist förändring!
Åke

Vet du om dom tog någonting för hund?
 
F

F.d. 56128

Guest
Sv: Södra hamnen Motala

Står på södra hamnen Motala nu, 180:- för denna ställplats kan knappast anses dyrt.
Perfekt läge , bra sanitetsutrymmen, lugnt och skönt.

Jag tycker snarare att normen borde vara 2 vuxna per bil .
Ju fler vi är i varje bil , desto mer slitage , kostnad uppställd natt.
Så fram med mer priser beroende på antal, vad du utnyttjar mm.
Vi har hund med oss, inget extra för honom , men ville dom ha betalt skulle jag betala .
 
Toppen