• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

12V adapter till Kärscher's fönsterskrapa

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Har letat hur länge som helst utan att hitta en 12V laddare för Kärscher fönsterskrapans anslutning (se den röda pilen). Jag har redan en 12V cigg-adapter 5,5V och 0,6A dock med micro USB i andra ändan (passar ej Kärscher). Hur gör jag på bästa sätt för att kunna ladda Kärschers fönsterskrapa med 12V?

Kärscher-adapter-230V.jpg

fönsterskrapa.jpg
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: 12V adapter till Kärscher's fönsterskrapa

En ny 230 V-laddare kostar under 300 kronor.

Klipp loss "klumpen" och anslut kabeln till en spänningsregulator enligt tips i denna tråd http://www.husbilsklubben.se/forums/t96999/.

Låter intressant Pålle! Hade varit bra om jag kunde hitta en micro-USB honkontakt i ena ändan och den avklippta stumpen i andra. Då kunde jag ansluta den befintliga 12V micro-USB kabeln som jag har till min mini-borrmaskin. Ska leta vidare...
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: 12V adapter till Kärscher's fönsterskrapa

Den var perfekt egentligen (micro USB hona) om än lite oskyddad. Jag hittade (enl. ditt förslag) 2 st kablar som jag kan lödda ihop och kan använda med min 12V mini-borrmaskin-micro-USB adapter. Inte så dyrt men det gäller att hitta + och - i kabeln från micro-USB hona : )

ny-adapter.jpg

Ska bli kul om det fungerar för vi använder skrapan nästan varje morgon, så mycket fuktigt blir det på framrutan.
 
Toppen