• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Husbil+rullstol

F

F.d. 19511

Guest
Hej är ny här och är på g att skaffa min första husbil,har haft husvagn tidigare.Tänkte fråga om det är någon med rullstol som har husbil och vilken vagn ni har då? Finns det någon ni kan rekomendera? har dock lite krav: inte över 3500kg, stor lastlucka och inte våningsäng,gärna långbädd och/eller alkov.Den ska användas mest på sommaren/höst i europa.

Tack på förhand
mvh fiffi*
 
F

F.d. 19511

Guest
Sv: Husbil+rullstol

Tack för svar,det är inte riktigt sån husbil jag letar efter,glömde säga i mitt första inlägg att det är mina "vuxna" barn som sitter i rullstol därav den stora lastluckan som jag vill ha.
 

Kinnekulle

HBK Medlem (P)
Inlägg
1.229
Kommun
Götene
HBK-Nr
17207
Medlemskap
2024
Sv: Husbil+rullstol

Vill bara berätta att det har kommit till Ställplats Kinnekulle en plåtis med två rullstolsbundna personer OCH två hundar från Holland för andra året. De har inga problem så kör på.......
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Husbil+rullstol

Tack för svar,det är inte riktigt sån husbil jag letar efter,glömde säga i mitt första inlägg att det är mina "vuxna" barn som sitter i rullstol därav den stora lastluckan som jag vill ha.

Prova att bli medlem då kommer du åt forumet, där står det en hel del om detta.
Såg att det fanns trådar om både rullstol och Handikapp.

Mvh
Pelle
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Husbil+rullstol

Adria 670SL har långbäddar och stora lastluckor.
 

gunnaro

FD HBK Medlem
Inlägg
52
Kommun
Årjäng
HBK-Nr
6766
Medlemskap
2023
Sv: Husbil+rullstol

Hej!
Jag har en Adria colar 670 sl den passar bra med långbäddar och stora luckor bak på båda sidor. Jag har själv rullstol Vill du ha mer info så kan du kontakta mig
 
Toppen