• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Första resan

CJ(a)Solna

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Solna
HBK-Nr
21174
Medlemskap
2024
Dag 1, 160620
Som jag berättade i inlägget här: http://www.husbilsklubben.se/forums/t96755/

Så är vi ute på vår första husbilsresa.

Dagens etapp Stockholm – Göteborg.
Första stopp i Enköping för inhandlande av välbehövliga saker och mat så vi klarar oss ett tag.

Nästa stopp i Köping för vägning av husbilen. Trevliga killar på Opus besiktning som direkt fixade vägningen allt klart på 10 minuter och de avslutade med att säga, vi bjuder på detta ha en trevlig resa.

Ja vikten, med oss två välmående fullvuxna och packning och fulla tankar stannade på 3370 kg. Så vi kanske kan hitta lite saker att köpa med oss utmed färdvägen.

Husbilen är en Dethleffs Trend T 6717, 109 kw, med någon form av automatlåda.

Tycker den går överförväntan. Inga problem vid omkörningar eller branta uppförsbackar. Skönt med automatlådan som hanterar växlingarna riktigt bra.

Vid 19 tiden tog vi in på Lisebergsbyns camping i ett ordentligt regnväder som fortsatte hela natten.

Konstaterade då att vi haft gasolen på sedan vi lämnade Köping. Enligt uthyrningsfirman får man inte ha gasolen på vid färd. Så det får väl anses vara vårt första misstag?:confused:

Vi åkte och hälsade på släktingar och fick trevlig middag och gemenskap.

Jag verkar ha gjort rätt med värmeinställningarna för det var härligt varmt när vi kom hem på natten.

Sedan somnade vi snabbt vid 01 tiden med regnet trummande på taket.

En bra första dag tycker jag för att vänja sig vid husbilen och hur saker fungerar.

Det är många trevliga ställen man ska stanna på och dricka lite kaffe och bara lägga sig 10 minuter i sängen och vila. Det är härligt att ha möjlighet att göra det.

Skrivandet här blir med någon dags förskjutning då man behöver samla tankarna och hitta Wifi som fungerar.

Ska återkomma i denna tråden med ytterligare rapporter.
 

CJ(a)Solna

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Solna
HBK-Nr
21174
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

Dag 2, 160621

Tidig uppstigning vid 07:30, avfärd 08 mot Stena terminalen och båt mot Fredrikshamn. Kollade lite dåligt på Gps:en så vi fick vända två gånger efter att ha hamnat i olika bostadsområden. Men på med varningsblinken och svänga och backa lite så ordnade det sig med.

Så fick man lära sig att stänga av gasolen och klistra på klistermärken innan man skulle ombord.

Riktigt gott om plats bland lastbilarna inga problem att öppna dörrarna fullt ut. Till skillnad mot när man åker med personbil då man knappt kommer ut ur bilen.

Från Fredrikshamn så blev det småvägar utmed kusten ner till Voerså. Där vi hittade ett mycket trevligt rastställe som vi blev kvar på en stund då det var dags för jordgubbar och kaffe.

Sedan vek vi av till Ålborg, letade parkering i city, gick sådär, slutade med att vi fick backa och vända på en trång gata mitt i city. Det var även knökfullt på parkeringen i hamnen.

Backa och vända har det blivit några gånger nu på resan. Det hade varit skönt med en backkamera för att framförallt kunna se typ fotgängare som stirrar i mobilen.

Vi körde vidare till Thisted för övernattning vid Limfjorden och utnyttjande av presentkort på tre-rätters middag med gott vin och bubbel.

Har förstått att det görs lite olika med gasol under färd, vad rekommenderar ni som är erfarna?
 

håkansson2

HBK Medlem
Inlägg
1.572
Kommun
Kinna
HBK-Nr
21121
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

Samma här: Gasolen på men kylen kopplar automatiskt över till 12v. Stänger dock av gabrännare om vi stannar på bensinstationer och inför färjeöverfarter stänger jag gaskranen.
Det verkar inte va så noga med det på alla färjor. Ingen som kollade gasolen varken i Trelleborg eller i Putgarten nu i april.
 

Anita Anka

FD HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
942
Medlemskap
2022
Sv: Första resan

Vi gör och säger samma sak som Ralph och det är också för att inte köra med öppen låga om du tex. skall in och tanka. Det är lätt att glömma bort att kylskåpet är på!
Anita
 

CJ(a)Solna

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Solna
HBK-Nr
21174
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

Samma här: Gasolen på men kylen kopplar automatiskt över till 12v. Stänger dock av gabrännare om vi stannar på bensinstationer och inför färjeöverfarter stänger jag gaskranen.
Det verkar inte va så noga med det på alla färjor. Ingen som kollade gasolen varken i Trelleborg eller i Putgarten nu i april.

Tack för infon. Kollade idag och vår gör så med att den automatiskt kopplar över till 12 volt vid körning.
 

CJ(a)Solna

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Solna
HBK-Nr
21174
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

Dag 3, 160622

Sovmorgon. Åkte iväg vid 10:30 efter att ha kollat checklistan innan avfärd som jag hittade här på forumet, utmärkt efter som man lätt glömmer något som nybörjare.

Har även bytt ut TomTom GPS:en idag till Ipaden med Here maps med offline kartor som hjälpreda.

Kartorna är väl några år gamla på TomTom:en samt att Ipaden blir lättare att se på, kan dock inte skylla mina felkörningar på GPs:en. Man får även tacka Fiat för att de satt in en så bra hållare på instrumentpanelen där paddan fastnar perfekt.

Fikastopp i Holstebro city.

Lyckades nog även komma med på bild idag. De där 50 skyltarna kommer så fort utan förvarning. Denna var precis efter en uppförsbacke och det blixtrade fint. Så det kan bli så att jag får förstärka den danska statskassan framöver.

Söndervig blev nästa stopp, en riktigt bra köttbit intogs på BBQ Steak house inne på gågatan.

Sedan vidare via Hvide Sande som inte var så mycket att se.

Dagens nattstopp blev på Henne strands camping efter tips av BigSpender.
Henne strand är ett mycket trevligt ställe.

Efter middag på Italienaren utanför campingen som serverade en mycket bra lasagne och öl på 75 cl, blev det till att följa fotbollen i husbilen via dr.dk.

Dovado Tiny ac routern fungerade kanon att koppla upp alla apparater med mot campingens Wifi. Tackar för tipsen om den i tråden om routern.

Men varför så få eluttag i denna husbilen? Ett framme vid bodelsdörren och ett vid ena sängen.

Det vid sängen kan man använda så länge man inte behöver öppna kylskåpet då locket till uttaget och kontakten då tar i kylskåpsdörren. Visst med små händer kan man komma in men man får inget med sig ut. Helt galen placering.

Även tråkigt att sladden till datorn måste hänga tvärsöver och spärra av husbilen när man sitter vid matplatsen.

Blir att köpa en grendosa på lämpligt ställe för så här går det inte att ha det.

Fattade inte riktigt hur man skulle få bilderna i texten så de blir där man vill ha dem?
Men ena bilden från Henne Strand och öl/glass/våffelstället mitt i korsningen. Den andra bilden från min utsikt när jag vilade och väntade på fika.
 

Bilagor

  • 20160622_172013469_iOS.jpg
    20160622_172013469_iOS.jpg
    55,3 KB · Visningar: 7
  • 20160621_114315146_iOS.jpg
    20160621_114315146_iOS.jpg
    87,2 KB · Visningar: 7

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Första resan

CJ, skriv din text först, sen kan du ladda alla dina bilder (med gemet). Därefter ställer du dig var du vill i texten och klickar återigen på gemet. Alla laddade bilder visas! Välj nu vilken bild du vill (klicka på namnet.jpg) som hamnar där du befinner dig. Testa!
 

CJ(a)Solna

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Solna
HBK-Nr
21174
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

Dag 4, 20160623

Sovmorgon, ja vi gillar det och sover bra i husbilen, så det blev inte frukost förrän vid 10:30

Utcheckning var vid 12 men frågade om det var några problem om vi stannade till 14, det gick bra.

Vi lämnade Henne camping vid 14 tiden. Efter att ha funderat lite om vart vi skulle åka idag. Bestämde oss för att sikta på Flensburg.

Innan vi lämnade campingen var det dags för första tömning av grå och svartvatten sam fyllning av färskvatten.
Det gick bra utan större missöden. Även om jag fick göra ett cirkushopp inne på tömningstoan för att undvika att få stänk på mig.

Vi hamnade i ett riktigt ordentligt regnväder som sänkte hastigheten till nästan noll. Vi stannade och fikade istället. Dock lyckade vi komma ifatt regnvädret så det blev att ta det försiktigt.

Vi köpte på oss lite vin i Flensburg, det går åt en del i husbilen. Kanske är fler som märkt att det verkar dunsta av i bra fart. Vi var dels hos Vinhandlaren Eggers der Weinhändler GmbH - Weinkatalog 2016/17 samt in på Skandinavien Park för att handla några lådor Tommasi Ripasso som är en av våra favoriter.

Vi tog in på Jarplunds camping lite utanför Flensburg. Verkar vara en mysig och trevlig camping lite som att komma hem till någon på besök. Campingplatz Jarplund - Willkommen

Precis utanför campingen finns Annas restaurang som är en liten mysig familjerestaurang som är mycket fräsch och serverar riktigt vällagad och god mat.

Buss till Flensburg C utanför campingen och vill man åka taxi kostar det knappt en 100:-

Vi blir nog här över midsommar för det känns som ett trevligt ställe. Nu ska jag bara klara av att montera den Svenska flaggan som vi köpte på ÖB i köping.

Det blev inga bilder idag för jag hittade telefonen först ikväll. Men för att testa bildfunktionen som Marianne & Ranko tipsade om i inlägget ovan lägger jag in en bild på vår dörrsäkring.
vajerlas.png
Det är ett vajerlås med larm på som ger 120 db om man kapar vajern eller gör annan åverkan på den.

Köpt från Conrad för 300:-
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

:)Hej.
Är det uthyrningsfirmans egna regler som gäller ang gasolen på under färd?
Vi har en HYMER Star line och vi har kört många mil med vår HB och har kylskåpet på
gasol. Står i instruktionsboken att det är OK , även Trumapannan kan man ha på under färd
vid kyligt väder.
Trevlig Midsommar och hoppas
ni får en fin upplevelse av husbilslivet.
Wally
 

WalsanJ

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
3204
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

:)Hej.
Är det uthyrningsfirmans egna regler som gäller ang gasolen på under färd?
Vi har en HYMER Star line och vi har kört många mil med vår HB och har kylskåpet på
gasol. Står i instruktionsboken att det är OK , även Trumapannan kan man ha på under färd
vid kyligt väder.
Trevlig Midsommar och hoppas
ni får en fin upplevelse av husbilslivet.
Wally

PS: Stänger så klart av gasolen på färjor och bensinmackar.DS
 

lejoh

FD HBK Medlem
Inlägg
346
Kommun
Motala
HBK-Nr
5423
Medlemskap
2022
Sv: Första resan

Tack för infon. Kollade idag och vår gör så med att den automatiskt kopplar över till 12 volt vid körning.

Bra att veta är att, om er bil är lite nyare, när man slår av tändningen så går inte gasoldriften igång fören efter ca 15 min. (Ni kan kontrollera det på kylskåpet, inget skall vara påslaget när ni nyss slagit av tändningen)
Man kan alltså stanna och tanka och sen bara åka vidare utan att bry sig om gas och kylskåp.

PS. Kanske redan känt av er, säger då bara tack för en trevlig berättelse"tråd".

/Leif
 
Senast ändrad:

CJ(a)Solna

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Solna
HBK-Nr
21174
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

Hej, ja de sa det när vi hämtade ut bilen. Men det verkar fungera utmärkt och i princip sköter det sig själv verkar det som.

Trevlig midsommar!
Mvh CJ
 

CJ(a)Solna

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Solna
HBK-Nr
21174
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

Dag 4, 20160624

Bra början på midsommar...

Regn och åska i natt. Fuktigt i husbilen så full vädring på morgonen för att få in friskt syre.

När jag gick upp idag så blev jag blöt om fötterna för det var något blött på golvet.

Blev lite orolig och började leta källan till det blöta.
Kollade takluckan, den var ordentligt stängd. Det såg ut som att det kom från diskbänken vid golvet.

Öppnade lådor och skåp. I ena lådan var det mycket vatten där vi även förvarat vattenflaskor. Började plocka ur och torka för jag tänkte att en flaska gått sönder.

Efter att lådan var nystädad och torkad så trodde jag allt var frid.

Inte då, när jag skulle lägga in flaskorna igen var det åter blött i lådan.

Började felsökningen uppåt. Öppnade kylen, där var det lite småvarmt och blött. När det blev fullt med smältvatten i botten av kylen så rann det ut och ner i lådan under.

Det visade sig att vi hade misslyckats med att trycka till kylskåpsdörren ordentligt i går kväll.

Kan säga att den fattigmans ac:n inte gjorde någon effekt på kylan i husbilen. Kanske är detta en anledning till att det var så fuktigt i morse.

Fortfarande mycket fuktigt. Funderar på hur man bäst blir av med det i husbilen. Vi har ingen ac i bodelen.
Ska man dra på ordentligt med värme i bodelen för att torka luften?, era erfarenheter mottages tacksamt.

Har även monterat ihop ÖB:s flagga så nu står den fint vid husbilen.

Sedan blev det taxi in till Flensburg city (10 euro) för lite shopping av kläder, glass, lunch och ett par lokala midsommaröl. Det blev taxi tillbaka med då busstiderna inte passade så bra.

Glad midsommar!
 

CJ(a)Solna

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Solna
HBK-Nr
21174
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

Dag 5, 160625

Regn och åter regn i Flensburg. Det var uppehåll på morgonen. Men lagom till vi skulle iväg så började det ösregna. Regnställ på och göra ordning allt samt tömma och checka ut. Skönt att kunna gå in i husbilen och byta till torra kläder efter det.

Dagens problem var att få in markisen. Var ett tag inne på att börja våldföra mig på den. Men lät frugan ta över veven så hjälpte jag markisstagen att böja sig inåt och då gick det hur bra som helst. Det kanske ska vara så eller så gjorde jag något galet när jag vevade ut den.

Vidare färd mot lite olika inköpsställen i Flensburg. Vi letade efter ett speciellt vin från en vingård i Valpolicella som vi besökte för ett par år sedan. Den heter Brunelli och deras Amarone fanns på Calles i Flensburg. Vi köpte det som fanns kvar så nu är det slut där.

Träffade även en trevlig husbilsklubbmedlem och samspråkade lite utanför Calles i Harrislee.

Vi var även inne på Dansk Vinlager som var ett trevligt ställe med säkert 60 olika flaskor öppnade och redo för provsmakning. Jag fick tyvärr bara lukta eftersom jag kör. Men min bättre hälft testade flertalet och man fick hälla upp själv i glaset efter behov.
IMG_0214.jpg
Blev en hel del backning idag när man ska ta sig både in och ut från diverse parkeringsplatser. Så nu har jag fått tränat på det med.

Stoppet för idag blev på Frederica Lystbådehavn, det bestämde vi när vi stannade och käkade 40 minuter innan. Det tar sin tid att åka husbil och vi har bestämt att ta dagarna som de kommer och lära oss att inte planera en massa i förväg.

Dagens etapp hela 11,5 mil men vi sover länge och handlar en del och så måste man fika och dricka kaffe. Allt tar sin tid.

Efter att ha virrat runt i hamnen en stund utan att sett någon ställplats så såg vi flera husbilar på en liten udde. Aha-känslan kom och där är det.

Vi står nu med fronten 20 meter från vattnet och hoppas det inte blir några jättevågor i natt, eller så får vi bilen tvättad.
utsikt.png
Idag står vi utan el för första gången. Jag visste inte vad ett Tallycard var när jag betalade för platsen i automaten. Det visade sig tydligen vara ett kort för elen.

Men nu blir vi en erfarenhet till rikare vilket är trevligt.

Vi tog sedan sikte Cafe Cozy som ligger 200 meter före ställplatsen.
Mycket trevligt ställe som gör skäl för namnet, rent och snyggt och god mat. Hit kan man åka fler gånger.
 
Senast ändrad:

CJ(a)Solna

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Solna
HBK-Nr
21174
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

Dag 6, 160626

Vaknade vid 9 tiden och kunde konstatera att solen sken och det var härligt väder ute. Ställplatsen blir ännu trevligare när det inte regnar.

Det var första natten utan el inkopplat och det gick mycket bra. Vi var kanske lite väl försiktiga med att göra av med el för det gick bara åt två prickar på mätaren. Man bör då antagligen klara två eller tre dygn utan laddning, eller det kanske är för optimistiskt.

Mysigt blev det i varje fall på kvällen med tända ljus, vin och en film på datorn.

Noterade på morgonen en triangel på Truma panelen som varnade för något. Efter snabb hjälp på forumet så kunde jag konstatera att den varnade för att det inte fanns el inkopplat. Tackar för hjälpen.

Eftersom frugan gillar att shoppa så blev det ett stopp i Köpenhamn. Under tiden åkte jag och tömde ut all barlast som grå och svartvatten samt såg till att vi knappt hade något vatten kvar i tanken. Det var även så lägligt att det bara fanns 20 liter soppa kvar i tanken. Det blev även tid att sträcka ut sig ordentligt på sängen innan det var dags för upphämtning.

Tömningen gjordes på en Statoil mack i Rödövre. Mitt samtal med den lokala förmågan på macken om möjligheterna att få tömma slutade med att varken han eller jag egentligen visste vad vi kommit fram till.

Efter ett par minuters försök på svenska övergick vi till engelska. Det hjälpte inte så mycket. Vi var troligtvis överens om att jag skulle tömma gråvattnet i en brunn vid sidan om macken. Såg ut som vilken brunn som helst. Toan skulle tömmas i deras toalett.

Snabblunch från KFC intogs i husbilen.

Jag har varit med om vägning tidigare vid bropassering med annat fordon och jag var egentligen inte orolig då vi enligt mina beräkningar skulle ha ca. 50 kilo till godo med fulla tankar. Men tänkte ta det säkra först.

Nu blev det ingen vägning, och inpasseringen i Sverige gick fint med bara körkortskontroll och inga övriga kontroller.

När vi kom halvvägs över Öresundsbron började det lukta apa i bilen. Trodde först att vi glömt att stänga toan. Men efter stopp på andra sidan bron så såg allt bra ut med toan.

Tänkte då att det hade med tömningen att göra så jag spolade i kök och toakranarna.
Efter en stund så försvann lukten. Efter ytterligare någon mil kom den tillbaka igen.

Jag rådfrågande forumet och fick bra svar. Jag hade helt missat avloppen från duschen så när de fått vatten i sig så försvann lukten helt. Tackar för hjälpen.

Dagens mål var att ta oss till Hov som ligger utanför Båstad för att hälsa på goda vänner och äta och dricka gott. Det klarade vi även om det blev lite sen ankomst men shopping tar visst tid.

Nu står vi på deras parkering utanför huset och har gjort klart för natt.

Gratis middag, dryck och ställplats. Kan knappt bli bättre. :)

Mvh C J
 

CJ(a)Solna

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Solna
HBK-Nr
21174
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

Dag 7, 160627

Blev lite sent i natt. Vaknade strax efter 10. Åt frukost hos våra kompisar och tog det lugnt. Lika fint väder idag som i går. Avfärd vid 13 tiden.

Vi kom inte mer än ett par kilometer innan Boarps outlet dök upp och i samband med meningen kan vi stanna och titta.

Klart vi kan och jag passade på att tanka. Färdmätaren sa att vi bara kommer 66 kilometer på det som finns kvar i tanken.

Dagens mål var Oskarshamn och Liljeholmens fabriksbutik samt att hälsa på en kompis.
Med ett snabbstopp i Växjö för shopping.

Medans frun gjorde Samarkand som det heter i Växjö så tog jag en dusch på parkeringen, gjorde kaffe samt vilade lite.

Nu blev det nästan så. Liljeholmens ljusfabrik får besökas i morgon innan vi åker vidare.
Vi hann med att äta middag med vår kompis, se Island slå ut England ur EM och prata skit en bra stund.

Övernattning blir på parkeringen till kompisens bostadsrättsförening, lite tveksamt kanske men vi får se hur det går. Kommer det någon och har synpunkter ska vi skicka upp dem till honom sa han.

Mvh CJ
 

CJ(a)Solna

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Solna
HBK-Nr
21174
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

Dag 8, 160628

Uppe med tuppen idag. Sophämtning och återvinningstömning hos kompisen. Ja de låter en del de där bilarna. För att inte tala om när de tömde glasbehållarna.

Vi tolkade det som att gästfriheten var slut på denna plats och bestämde oss för att åka vidare direkt och äta frukost på ett lite trevligare ställe med bättre utsikt.

Vi körde till Oskarshamns södra hamn kom dit 07:30. 6 timmars fri parkering en meter från vattnet. Ligger bara 400 meter från Liljeholmens fabriksbutik så det borde vi klara av idag.
Det stod två personbilar här när vi kom med folk i som antagligen väntade på något.

Vi parkerade på bästa platsen. Öppnade takluckorna gjorde lite kaffe och frukost. Sedan morgonbestyr och dusch.

Knack, knack på dörren. Vem där? Hamnkaptenen. Hej hej. Ni vet väl att man inte får campa eller övernatta här. Jo vi såg skylten på vägen in. Ja men ni har väl stått här hela natten? Nej vi kom för 20 minuter sedan. Jasså men det stod en likadan husbil här i går kväll. Jasså, men det var inte vi, du kan fråga personerna i bilarna där att vi kom för en liten stund sedan. Jaha jasså ja då så.
IMG_0245.jpg

Dagens plan är att ta oss till Enköping och Bredsands camping. Med ett lunchstopp i Söderköping och äta glasslunch på Smultronstället.

Plan och plan, vi måste till Enköping idag oavsett hur många shoppingcenter vi måste köra förbi. För i morgon kl. 10 ska husbilen lämnas tillbaka städad och tankad så i kväll blir sista kvällen och natten. I morgon är vår 9 dagars första resa med husbil är över.

Ja det blev ett riktigt gott stopp i Söderköping med intag av ordentligt med glass.
IMG_0260.jpg
Sedan skulle vi visst till någon affär i Norrköping med, mitt i city på Drottninggatan. Men det gick bra det med.

Bredsands camping är ett trevligt ställe. Nära till vattnet och en mysig resturang på campingen.
IMG_0266.jpg

Jag lyckades nog ha sönder myggnätsdörren som sitter i dörren till bodelen. Myggnätet var inte helt inskjutet när jag slog igen dörren och det ser ut som att fästet i botten har brutits av.

Man får väl vara glad att det hände sista dagen och inte första.

Det blir ett inlägg till från sista dagen samt någon form av sammanfattning om någon dag när man landat lite.

Mvh CJ
 

CJ(a)Solna

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Solna
HBK-Nr
21174
Medlemskap
2024
Sv: Första resan

Dag 9, 160629

Frugan lovade ställa klockan för väckning 07:00 när jag knoppade in i går kväll. Detta för att vi skulle hinna städa och packa allt i husbilen. Jag vaknar 07:50 och frugan sover gott bredvid. Så nu fick vi sätta full fart enligt fördelningen vi gjorde i går kväll.

Efter att ha städat packat och tömt grå och svartvatten lämnade vi Bredsands camping kl. 10

Som tur var är det bara 30 minuter till uthyrningsfirman, i kontraktet står det att varje påbörjad timme senare än avtalat kostar 1000:-

Vi lämnade tillbaka husbilen 10:30 och det var inga problem att vi var lite sena, det blev ingen påföljd.

Dock kostade gårdagens slarv med myggnätsdörren 1000:- men det är läropengar.

Jag saknar faktiskt redan husbilen efter bara några timmar.

Återkommer med någon form av sammanfattning.

Mvh CJ
20160621_114036857_iOS.jpg
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Första resan

Dag 9, 160629

Frugan lovade ställa klockan för väckning 07:00 när jag knoppade in i går kväll. Detta för att vi skulle hinna städa och packa allt i husbilen. Jag vaknar 07:50 och frugan sover gott bredvid. Så nu fick vi sätta full fart enligt fördelningen vi gjorde i går kväll.

Efter att ha städat packat och tömt grå och svartvatten lämnade vi Bredsands camping kl. 10

Som tur var är det bara 30 minuter till uthyrningsfirman, i kontraktet står det att varje påbörjad timme senare än avtalat kostar 1000:-

Vi lämnade tillbaka husbilen 10:30 och det var inga problem att vi var lite sena, det blev ingen påföljd.

Dock kostade gårdagens slarv med myggnätsdörren 1000:- men det är läropengar.

Jag saknar faktiskt redan husbilen efter bara några timmar.

Återkommer med någon form av sammanfattning.

Mvh CJ
Visa bilaga 114356

Tack det var trevligt att få följa med på din första resa. Hoppas att du blivit "biten" av husbilslivet. Skulle vara kul att läsa mer från dig.
 
Toppen