• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Garmin 2497 lmt

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 22252

Guest
Har precis införskaffat en Garmin 2497lmt den verkar fungera och allting är uppdaterat.
Det jag undrar över är laddsladden som enligt etikett kommer från tomtom kan fungera eftersom det är en trafikmottagare i den och tydligen är antennen inbyggd i sladden.
Det ska fungera med blåtand och mobilen men jag vill inte gärna ha sånt påkopplat annat än när det är viktigt.
 

Bilagor

  • SAM_0215.JPG
    SAM_0215.JPG
    4,7 MB · Visningar: 8
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Garmin 2497 lmt

Jag har eftersom jag inte fick några svar forskat en massa. TomTom kabeln var bara en vanlig laddare. Det man behöver är en speciell kabel där det sitter en tmc mottagare och en antennkabel mittpå sladden.
Fick tag på en till rimlig kostnad på tradera, vill gärna ha tmc kabeln för då kan man ständigt få info.
Ska testa och ladda ner appen för mobiltelefonen och se hur det fungerar.
Bra med både hängslen och bälte när man ska passa en färja.
Sitta i en rystande husbil på tomgång i en kö avstår jag gärna ifrån.
Får testa lite i vardagsbilen, i husbilen på resande fot kommer jag köra igo i plattan och ha garmin som backup. Jag imponeras av Garmins nogranna anvisningar men det finns konstigheter i ruttvalet.
Eftersom jag är ensam kan jag ta snabba beslut och lägger inte upp en massa rutter det får bli lite som det blir.
Kommer nog få höra två kvinnor i GPS som träter och då kommer det kännas som förr.....
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Garmin 2497 lmt

Ett tips är att ha Waze i telefonen, då har man bra koll på trafiken framför sig och kan välja väg i god tid.
 
F

F.d. 22252

Guest
Sv: Garmin 2497 lmt

Har gjort framsteg, köpt en riktig sladd med mottagare för trafikmeddelanden köpte på blocket billigt.
Har lyckats få in HBK ställplatser med foto och allt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen