• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var köpa solcellpaneler.

F

F.d. 940

Guest
Var köper man billigast och bäst solcellpaneler nu när inte Prevent säljer till privatpersoner.
Behöver 2×100W.
Arne.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Var köpa solcellpaneler.

Jag köpte två 130-wattare, polykristallina paneler hos JWS Solar. Den ena var trasig vid leveransen, fick en retursedel efter visst besvär via Ebay, så de ska skicka en ny. Den andra panelen är monterad och levererar ström så det visslar om det. Jag mätte nästan 7 ampère igår.

Solarshop

Att jag köpte polykristallina paneler beror på att jag har fått för mig att de är tåligare än monokristallina. Modet föreskriver visserligen monokristallina paneler men jag är ingen modeslav. Jag har en gammal (över tio år) polykristallin panel och den fungerar utmärkt bra än idag. Min 100w monokristallina panel från Prevent slutade fungera efter några år.

Jappe
 
Senast ändrad:

Night hawk

HBK Medlem
Inlägg
438
Kommun
Ljungby
HBK-Nr
27533
Medlemskap
2024
Sv: Var köpa solcellpaneler.

Själv brukar jag fundera över om det inte är viktigt att ha någon i reell märhet att "hänga" om grejorna går sönder.

Dessutom viktigt att panelerna verkligen gör jobbet, annars är det ju bara extra vikt på taket.

Billigt direkt från öster kan faktiskt visa sig bli löjligt dyrt i längden när det låga priset övergår i frustration över den låga kvaliteten...

Marinbutiken SeaSea BÃ¥ttillbehör har bra paneler till riktigt konkurrenskraftiga priser och dessutom kompetens inom nationens gränser.
 

steveJ

HBK Intresserad
Inlägg
51
Kommun
Falun
Sv: Var köpa solcellpaneler.

Har handlat 2 gånger på HusvagnHusbil.se. Första gången för att dom var dom enda i Sverige som hade Schaudt LRM 1218 när kom och andra gång för att det var så bra och personlig service. Dom visste vad det var dom sålde. Det kan man inte säga om alla aktörer på marknaden.
 
F

F.d. 30629

Guest
Sv: Var köpa solcellpaneler.

Också handlat från energilandet ett par gånger, man får grejorna på max två dagar och det står prevent på grejorna så det är nog inga dåliga saker.
 
Toppen