• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nitisk P-vakt i Västervik

F

F.d. 55288

Guest
Sv: Nitisk P-vakt i Västervik

Hej.
Såg att det nu ordnats med sex p-rutor för parkering av husbilar vid hamnplanen i Västervik.

Leena


image.jpeg
 
F

F.d. 55521

Guest
Sv: Nitisk P-vakt i Västervik

Denna skylt säger bara att det är parkering i 3 timmar. Så där får vem som helst stå.
Eftersom bilden med husbil inte är godkänd ännu.
Bli inte upprörda om något annat fordon står där när ni vill parkera där.
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Nitisk P-vakt i Västervik

Då är det bättre i Mariestad.
Minns inte senast när jag såg en lapp Lisa, men de finns.
Här måste man provocera riktigt ordentligt för få böter. Kanske har det turist satsningen att göra? Ingen vidare PR om lapp Lisorna är övernitiska även om de har rätt i sak...
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Nitisk P-vakt i Västervik

Jag, nog kan det vara problematiskt med alla, framför allt lokala P.regler.
Råkade själv ut för en nitisk P-vakt i någon by utefter Mosel för en del år sedan. Gratis parkering den första halvtimman kunde jag läsa mig till men det förutsatta att man tryckte ut en P-biljett och satte i rutan. Det löste sig som tur var efter att jag hämtade biljett enl. föreskriften.:)
 

Bilagor

  • Äntligen - P-böter i Zell.jpg
    Äntligen - P-böter i Zell.jpg
    1,8 MB · Visningar: 10
F

F.d. 50449

Guest
Sv: Nitisk P-vakt i Västervik

västervik i ett nötskal, dom vill inte ha husbilar nära centrum vakterna sitter och väntar på att få lappa, det är ställplats sågen som gäller ett par kilometer från centrum som gäller, duktiga ungdomar brukar sladda runt med sin bilar där på nätterna i gruset utan åtgjärd från polis och kommun.14233
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.872
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Sv: Nitisk P-vakt i Västervik

O.T
kom iväg sent på tisdagkvällen på vår semester, stannade till några timmar på Coop-parkeringen i Norrköping för att sova lite kl. 04 hade en "nitisk p-vakt" lappat oss, klantigt av mej, det blev en dyr "tupplur" 700kr :(:(

Men nu kan det nog bara bli billigare :)

från ett blåsigt Enö/Danmark
 

boanke

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Laholm
HBK-Nr
29229
Medlemskap
2021
Sv: Nitisk P-vakt i Västervik

Är parkeringsvakterna ute och lappar så sent på natten?:mcride:
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Nitisk P-vakt i Västervik

Parkeringsbolag med så kallade nollavtal blir nog överlyckliga att hitta någon att lappa så de får in till lön och vinst. Nollavtal innebär att bolagets enda inkomst är P avgiften. Surt sa räven , man kan ha roligare för dessa pengar.
 
Toppen