• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Gasol i Spanien

Buster55

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
17254
Medlemskap
2024
Hej
Jag är nu i södra Spanien och påväg mot Portugal, har gjort slut på min tyska flaska med propan. Min fråga är kan jag byta eller fylla den i Spanien eller Portugal?
Tacksam för svar
Med vänlig hälsning,
Björn å Kristina
 

Umami

FD HBK Medlem
Inlägg
38
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
20538
Medlemskap
2022
Sv: Gasol i Spanien

Du kan fylla den i Boliqueime (GPS N 37° 07′ 41″ W 08° 09′ 33″) i Algarve, eller på CEPSA i gränsstaden Ayamonte i Spanien (GPS N 37° 13′ 54.505″ W 7° 23′ 54.98″). CEPSA-macken ligger på industriområdet vid sista avfarten innan gränsen/bron i riktning mot havssidan.
 

Buster55

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
17254
Medlemskap
2024
Sv: Gasol i Spanien

Tack för tipset idag var vi Ayamonte och fyllde våran tyska flaska, väldigt behändigt. 70% propan 30% butan sa han vet inte vad som händer om det händer någon skillnad
Med vänlig hälsning,
Björn å Kristina
 

berkri

HBK Medlem
Inlägg
1.001
Kommun
Sala
HBK-Nr
14555
Medlemskap
2028
Sv: Gasol i Spanien

Ta CEPSA i Ayamonte...nästan halva priset mot Portugals. Ha de gott i Portugal och om jag får föreslå så stanna till i Fuzeta,Algarve ca. 4,5 mil från gränsen... kör 125an hela vägen...:)

0,585€/l i Albufeira! Menar du att det är hälften så dyrt i Spanien? Knappast!
 

habro

FD HBK Medlem
Inlägg
262
Kommun
Älvsbyn
HBK-Nr
7533
Medlemskap
2022
Sv: Gasol i Spanien

Jaa.. nu är ju jag inte någon världsmästare på gasolpriser i södra Europa...det var ett litet tips från min egen erfarenhet:cool:
 
Toppen