• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Hur hitta fina platser?

F

F.d. 50136

Guest
Hejsan,

Jag undrar vart jag inom en 2h radie till Stockholm kan finna fina naturplatser.
Målet är ju att kunna åka ner med husbilen till någon sjö och parkera och campa.
Jag känner bara till två hyfsade och då måste man gå en bra bit för att komma till vatten.

Känner någon av ner till någon fin plats?
Finns det såna här platser att ta del av i klubbens privata del om man blir medlem?

Tack.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hur hitta fina platser?

Under husbilsplatser finnes det et antall steder, flere direkte ved vatn.
Endel av plassene er helt uten annet enn en mulighet til å stå en natt eller to, andre er organiserte med avgift og forskjellige ekstra tjenester.
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Sv: Hur hitta fina platser?

Om du blir medlem får du tillgång till alla ställplatser i Europa som finns här på HBK.
De finns även i filer med koordinater som kan laddas ned i en navigator.
 
F

F.d. 50136

Guest
Sv: Hur hitta fina platser?

Tack för svar.

Inkluderar det även platser för fricamping?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Hur hitta fina platser?

Ja det som ligger i husbilsplatser er steder medlemmene har funnet brukbare, mange er ikke offesielle stellplatser men steder det er mulig å stå en natt eller flere. Grunnet dette opphav er listen kun for medlemmenes interne bruk.

Desverre er det gjennom årene flere plasser som er blitt borte grunnet missbruk, en naturplass er ikke en campingplass. En skal ikke etterlate annet enn hjulspor og heller ikke fjerne noe. Det er heller ikke en plass for å stå i ukesvis eller i stor gruppe.
 

gertz

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
8904
Medlemskap
2024
Sv: Hur hitta fina platser?

Hej vi brukar leta efter badplatser, vår o höst är det ju tomt där fin parkering nära vattnet.
 
Toppen