• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vårresa till Kroatien

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
image2-785826.JPG

Snöstorm i södra Tyskland

image1-784252.JPG

Det börjar sannerligen inte lovande
 
F

F.d. 55256

Guest
Sv: Vårresa till Kroatien

Har ni märkt av några problem med tanke på flyktingströmmen? Tänker på gränsövergångar och kontroller i övrigt.
Ove.G
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vårresa till Kroatien

Hur gör man vid gränserna vi Slovenien o Kroatien när man väger 4,25 t?

Önskar er en trevlig tur.

Tack!
Vet inte, min bil har totalvikt på 3,5 och har kört med vignette i Österrike och Slovenien. Finfina motorvägar i Slovenien, övriga vägar en katastrof. De verkar vara skarvade betongvägar sedan före världskriget.
 

twins

HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Åhus
HBK-Nr
18446
Medlemskap
2025
Sv: Vårresa till Kroatien

Helt fantastiska bilder du tagit ! Kommer att följa detta noga då vi åker ner i september. Njut o lycka till. Kenneth i Åhus
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Vårresa till Kroatien

Helt fantastiska bilder du tagit ! Kommer att följa detta noga då vi åker ner i september. Njut o lycka till. Kenneth i Åhus

Tack!
Försöker att lägga upp lite bilder på en blogg när vi har uppkoppling:
Knarreviks husbilsblogg II

Bilderna tas med iPhone med 5,5 tumsskärm så slipper jag kopiering från kameror som dessutom tar sämre bilder.
Det måste vara enkelt!
 

majsan332

HBK Medlem
Inlägg
130
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
714
Medlemskap
2024
Sv: Vårresa till Kroatien

Leif Åström Pilote
Om du vill köra motorväg i Österrike och Slovenien så får du betala lite mer för det. I Österrike får du ha en Gobox som du köper strax vid gränsen, men du kan om du vill köra på icke-betalvägar och det går också bra om du inte har bråttom!!!
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
976
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
Sv: Vårresa till Kroatien

Fantastiskt fina bilder och trevligt att känna igen sig efter våra många resor till Kroatien. Men, dina svarta ramar kring alla bilder gillar jag inte, det blir lite av en sorgkant. Rena bilder är i min smak så mycket bättre. Så tycker jag.....
 
Toppen