• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Backkamera ?

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Hej.
Har en Waeco back kamera som har visat bilderna automatisk vid en sättning av backväxeln, men inte nu längre. Måste manuellt trycka på strömbrytare.
Har någon en susning vad ligger felet ?

Mvh
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Backkamera ?

Hej Roland.
Har kollat, back lyse funkar som de ska.
Har kolat i garaget, efter en stund ( motor i gång ) displayen ändrar från R till N -läge, men det är OK, eller ? Jag menar att det visar dessa växlar.

Mvh
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Backkamera ?

Hej.
Kameran är WAECO PerfectView CAM80 och LCD-Monitorn troligen M7LX som kan driva upp till tre kameror.( kan läsa C1,C2 och C3.) när jag kan välja med knappen på displayen.
Mera kan jag ej utläsa just nu.
Mvh
 

Rapido9097

HBK Medlem
Inlägg
55
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
10424
Medlemskap
2025
Sv: Backkamera ?

Kolla om det går att ställa plus eller minuspolaritet på skärmens ingång. På vår Pioneer tappar den det minnet när batteriet kopplats bort. Det har med om bilen skickar plus eller minus när backen läggs i.
 
J

Jarn

Guest
Sv: Backkamera ?

Har den fungerat tidigare och att den även fungerar nu med manuell start, då tyder det på att det är rätt kopplat och att skärmen är hel men saknar signal från backen.
Om du kollar i denna bifogade instruktion så ser du vilken kabel som är styrningen från backen. Kolla upp den så den inte lossnat eller annat avbrott på den.
 

Bilagor

  • Waeco M7L display.pdf
    507,6 KB · Visningar: 75

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: Backkamera ?

Hej.
Tack Roland för all hjälp.
Har gjort allt som som jag kan.
Vill inte riva för mycket, det tar tid att söka och risken är står att man fördärvar nån annat.
Så länge det fungera så orkar jag trycka på strömbrytarknappen. Har alla instruktionsböcker men i dem som i övrigt i alla andra stor inte så mycket om att åtgärda små fel.
Dagens tillverkarna har dollarn täcken i ögonen. Vill du ha dina små fel åtgärdade så är du tvungen att besöka tillverkare och öppna den tjocka plånboken.
Ex. Fick vid leveransen två nycklar vardera till HB.
En av nycklarna till bostadsdelen ligger nånstans i garaget vill inte vara med en,så vid servicen frågade vad en sån nyckel kostar att beställa.
Hör och häpna.............. dem levererar en komplett för ca 5 000 kr .
Vad kostar i F, S eller i D har ingen aning.
Tack och lov man har sina kontakter o duktiga låssmeder. Fick två för
ca 240 Skr.efter 10 minuters väntetid.
Efter hemkonsten till Sverige fick svaret att det kan dem inte, och skickade till Iveco.


Mvh
 
Toppen