• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Dela iPhone gps med Windows-program

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Dela iPhone gps med Windows-program

Det är klart att det går att justera rutten efter resans gång, det funkar i de flesta navigeringsappar, konstigt vore det annars.

Dessutom kan iGO spela in rutten så att man i efterskott kan se vilket vägval man gjorde.


Spela in rutten jag kört gör jag redan i AutoRoute. Jag förstår inte hur det kom in i sammanhanget. Finns det navigationsprogram där det inte går?

Vilket program rekommenderar du där jag kan ändra rutten och lägga till ett nytt delmål genom att dra min uppritade färdväg till det nya delmålet utan att behöva växla program eller "en snabb navigeringsapp" som jag tror du föredrar att kallar det.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Dela iPhone gps med Windows-program

Du har fortfarande inte svarat på detta:
Jag sätter starttid till kl 10 och sluttid till kl 15 och 1 timmes rast efter 2 timmars körning och sätter alla punkter jag vill besöka. Då får jag fram att turen tar 7 dagar och 3 timmar. Sen letar jag ställplatser eller camping när de platser där AR säger att jag ska ha en övernattning.

Du låter alltså Autoroute styra din rutt med körtid, tid för raster och allt?
Jag brukar göra tvärtom, leta övernattningsställe med WiFi när jag känner för det. Enkelt med Mobil Life + eller liknande.

Allt möjligt och omöjligt kan hända under färden, inte minst att försöka fånga sevärdheter och landskap på bild. Då har jag ringa begrepp om vad klockan är slagen.

PS! För den intresserade finns 109 sidor med iGOs handbok här:
http://marketing.igomyway.com/USER_MANUALS/iPhone_primo_1_0_EU_NQ_UserManual_UK.pdf
 
Senast ändrad:

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.439
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Sv: Dela iPhone gps med Windows-program

När man bara har ett visst antal dagar till förfogande så vill man ju få ut så mycket som möjligt av dem, det är därför jag grovplanerar rutten innan jag ger mig iväg så man vet att man kommer hem innan semestern är slut. När man sen har gett sig iväg så är det ju väder och humör som styr resan. Om 5 år när jag har blivit pensionär så kör jag nog som du säger :)
Tack för länken till handboken!
Vad jag förstår så går det inte planera resan som jag beskriver i iGo?
 
Toppen