• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Byta lysrör

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Vi har en Dethleffs RT 7014 -07 med låga långbäddar, ovanför skåpen vid långbäddarna finns det ett långt lysrör på varje sida som går på 220 v. Nu till mitt problem hur i all sin dar byter man dom ? det är ju omöjligt att ens få in fingrana mellan tak och skåp och innifrån går det inte . Finns det någon som har ideer hur man gör.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Byta lysrör

Jag antar att du måste demontera hela skåpet.

I vår bil sitter det ett skåp med jalusi avsett för TV. Över detta skåp satt en ljusramp bestående av en slang med glödlampor. Jag ville byta detta till LED-list. Eftersom jalusin gick upp i taket när det öppnades spärrade den samtidigt åtkomst till ljusrampen. Moment 22 så att säga.

Jag fick montera ner skåpet och ta det uppifrån.
 

saxnäs

HBK Medlem
Inlägg
638
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2024
Sv: Byta lysrör

Inte ska man väl behöva skruva ner skåpen för att byta ett vanligt lysrör ??? Det är ju nästan samma sak som att man måste lyfta ur motorn om man skall fylla på spolarvätska , nä de tror jag inte. Har skickat en förfrågan till Codat .
 
Toppen