• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

VW California - solcell?

Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
502
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
113
Medlemskap
2024
Jag funderar på att skaffa solcell till min VW California. Problemet är att jag har min bil i garaget hemma och bilen är 2 m hög och garageinfarten är 2.05 m! Det blir alltså svårt att bygga på något på taket och jag antar att det inte finns så tunna solceller, typ 1cm tjocka!!
Ni som kan detta område, har ni något tips?
Elisabeth
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: VW California - solcell?

Jag köpte en portabel förra året på ebay till min California. Hann bara prova den en gång förra året på Öland, den fungerade bra, var inte mycket sol - lite jobb att flytta runt den. Jag köpte en på "bara" 60W p g a vikten, fanns en likadan på 100W men då blir den lite större och tyngre. Hade den ovanpå sängkläderna vid körning och på natten fick den plats i mellanutrymmet under nedre sängen, perfekt!
Solarkoffer Solarpanel Solarmodul Solaranlage Solar Komplettpaket Wohnmobil Womo | eBay
 
F

F.d. 29603

Guest
Sv: VW California - solcell?

Sök på semi flexible solar panel på ebay så hittar du tunna varianter som går att limma direkt på taket. Du får dock kolla för det kan skilja lite i tjocklek på dem där kablarna ansluts. 1cm tror jag blir svårt att klara, men du får väl släppa ur lite luft i däcken när du ska in i garaget. ;)
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: VW California - solcell?

Nya solceller som är knappt 10 mm och limmas fast med självhäftande och kan följa konturen av taket genomföringen blir vid sidan av solcellen finns hos många solcellsinstallatörer såg det på en vw E-Up 120 w fick rum men mer på en Caravelle givetvis har kontakt i Motala ring eller maila om intresse finns, funderar själv men brukar klara mig på batteriet och går upp på taket ibland därför har det inte blivit något.
 
Toppen