• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sanningen om komposit p10

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Hej
Blir inte klok på denna flaska jag googlar och läser och det är varierande kommentarer om dess kvalitet vid vinterväglag.

Idag den tionde januari är det plus två grader och flaskan är helt täckt av frost. När det var minus 5 grader för några dagar sedan så klarade inte flaskan att hålla bilen varm, jag hade typ 12 grader max.



När jag pratar med lpg malmö
Gasol Malmö LPG | Gasol till billigare pris
Säger tjejen som jobbar där att det inte är något fel alls på flaskan, att problemet inte finns. Att jag måste ha tankat någon dålig gasol någon annanstans. Jag respekterade hennes åsikt naturligtvis trots att gasolen kom från henne.

Vad är sant?
 

Bilagor

  • DSC_0500.JPG
    DSC_0500.JPG
    298,1 KB · Visningar: 16

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Sv: Sanningen om komposit p10

Flaskan fungerar ju jättebra på sommaren tack alla för kommentarerna och tipsen
Har tröttnat på detta flaskstyltande nu ska jag slänga in 2 alugas tuber, blir billigare att självtanka dem. Märker också att gasförbrukning är mycket större också på komposit flaskan när den är kall.
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Sv: Sanningen om komposit p10

Att man aldrig lär sig, varför berätta vad man tycker
om komposit, när expertisen redan talat om att
den passar bäst till grillen.

Tommy R

Vid försäljning av dessa komposit flaskor borde det vara varningstext eller instruktionstext. DET det måste va jätte många som blivit förbannade och frustrerande.
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Sanningen om komposit p10

Flaskan fungerar ju jättebra på sommaren tack alla för kommentarerna och tipsen
Har tröttnat på detta flaskstyltande nu ska jag slänga in 2 alugas tuber, blir billigare att självtanka dem. Märker också att gasförbrukning är mycket större också på komposit flaskan när den är kall.

Nu är det inte så många som använder sin bil vintertid, en siffra från ifjol
var att 96% ställer av sin bil inför vintern.
Du kanske har lång erfarenhet av olika flasktyper, mina 30år med husvagn
o husbil kanske väger lätt. Allt har blivit så mycket lättare sedan komposiden kom.

Tommy R
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Sanningen om komposit p10

Vid förra årsskiftet (2014/2015) fanns i Sverige 74.343 husbilar.

Av dessa var 58.806 avställda, vilket motsvarar 79,1 %.

I antalet avställda husbilar ingår givetvis alla begagnatobjekt hos landets husbilshandlare, vilket gör att det är fler än 20,9 procent av de aktiva husbilsåkarna som använder sitt fordon vintertid.

Men nu har vi, som vanligt, hamnat långt från det ursprungliga ämnet som (om vi fattat det rätt) var, huruvida kompositflaska fungerar i en "normal" husbil när det är minusgrader ute...
 
Toppen