• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sv: VARNING FÖR BLUFFMEJL FRÅN "TELIA"!

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: VARNING FÖR BLUFFMEJL FRÅN TELIA!

Kan det vara någon kines som försöker tjäna lite extra? :)

Från: Telia Faktura [mailto:Faktura@Mail.se]
Skickat: den 8 januari 2016 21:57
Till: gosoft@telia.com
Ämne: Faktura SE/000251485540 ✔

Problem p堤in sista r䫮ingen
Hall嬼br>
Ŵkomst till ditt konto 䲠begr䮳at till fnde n䳴a
Vi m䲫te att du har betalat din faktura tv堧宧er
Ftt bekr䦴a din 崥rbetalning
Logga in nu
Telia 556430-0142 Box 50077, 973 22 Lule弯font>

弯font>
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: VARNING FÖR BLUFFMEJL FRÅN TELIA!

Kommer nu mejl som ser ut att vara från Telia som varnar att mejlboxen är full.
Första mejlet kom för någon vecka sedan och jag reagerade inte då på att det var ett bluffmejl, jag öppnade heller inte länken i mejlet utan jag gick in på telias webbmejl och försökte kolla upp situationen och konstaterade att det knappast kunde vara fullt och att saker och ting fungerar som det ska.
Idag kom ett nytt mejl från telia som jag öppnade och den här gången gången tittade jag mer noga på det, telia brukar inte skriva på engelska vad jag sett tidigare och jag tror knappast att telia har en adress som ser ut på det här viset: Telia <ajc518(at)hanmail.net

Dessutom tror jag telia hade hört av sig tidigare om jag hade passerat gränsen på 1Gb med mer än 98Gb, och nog borde det väl ha slutat komma mejl och bli svårt att skicka egna vid det här laget:
Your Mail Box has exceeded the storage limit is 1 GB, which is defined by the administrator, you are running at 99.8 gigabytes and you can not send or receive new messages until you re-validate your mailbox.

mvh jocke
 
Toppen