Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Visst säljs det nya husbilar som aldrig förr, de flesta av pensionärer som sedan länge varit den mest köpstarka gruppen. De köper i regel kontant!
Eftersom tråden heter Nya skatteregler för husbil så kan väl ni upplysa alla oss andra som inte vet om vilka husbilar som är skattebefriade.
Bennie
Kontant? Var har du fått detta ifrån? Att betala kontant kan faktiskt vara med lånade pengar. Alla i den här klubben är inte välbeställda utan vanliga människor med löntagarbakgrund som får dra in på annat för att kunna äga en husbil.
Nu var vi där igen, detta har ju inget med skatten på husbilar att göra. Att starta en miljötråd vore kanske bättre.
Bennie
Någon som har "mina fordon" appen och kan bekräfta några höjda avgifter?
Ingen syns på min bil från 2006, som alla misstänkte. Men hur är det med dom från 2011 och framåt? Hände det nått?
Inte hänt något här, fortfarande 5482:- i årsskatt.
Här finns informationen du inte kunnat hitta: Fordonsskatt utifrån ett beräknat koldioxidutsläpp – skälig grund - transportstyrelsen.se
På sidan 5 i det PDF-dokument som det länkas till, hittar du formeln för beräkning av skatten för de dieseldrivna husbilar som har utsläppsbaserad skatt.
Lars48Lika "illa" här (ännu)
8454:- i årsskatt.
Min Dethleffs 2015 står det nu 6577:- alltså en sänkning med ca 2000:-
Men är inte alls nöjd med detta på en Euro5+ motor![]()
Min Dethleffs 2015 står det nu 6577:- alltså en sänkning med ca 2000:-
Men är inte alls nöjd med detta på en Euro5+ motor![]()