• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nöjd med reparationerna.

F

F.d. 50609

Guest
Äntligen fått bilen reparerad.

I mars fick jag inbrott i min husbil hemma på parkeringen, bilens försäkring täcker upp för skadorna på bilen men hemförsäkringen täcker inte det som stulits eftersom bilen stått på hemadressen. (jag är inte överens med dom om detta).

i vilket fall jag ombeds av försäkringsbolaget att besöka valfri verkstad i min närhet för en skadebedömning och ett kostnadsförslag, efter tre verkstäder nobbat jobbet så kontaktar jag försäkringsbolaget och får då tips om ett företag i Partille som säkert skulle kunna hjälpa mig, skadorna är inte så akuta, det är ett fönster som är skadat i bodelen & bodelsdörren som man brutit i.
Jag arbetar lite väl mycket under våren och försommaren så detta rinner ut i tid, där emellan så ska det ju åkas lite husbil också.

Semestern kommer och vi tar bilen till Kroatien några veckor, på väg hem så kommer jag på att vi behöver en liten plastbit (60kr) och vinglar därför in i Kållered (Husvagn-Svensson) söder om Göteborg för att lösa detta, när jag står på planen utanför butiken så ser jag a``ha En Husbil/vagns verkstad. 10 minuter senare har jag fått allt fotograferat och bedömt av en trevlig man.
försäkringsbolaget tar kostnaderna för skadorna från inbrottet, och som tack för det trevliga bemötandet så passar jag på att beställa några jobb till som jag själv betalar för när bilen ändå ska in på reparation.

Då vissa utav delarna inte finns på lager utan måste gå i produktion i Tyskland så drar tiden iväg lite, inget som någon kunna påverka & bilen har ju gått att använda utan problem under tiden.

I Fredags (4dec) ringde telefonen, delarna har kommit.
I Måndags lunch (7dec) lämnade jag in bilen. (kom då på att boka en fuktkontroll, är den torr efter att stått ute i både Gorm & Helga då kan man vara trygg):D:D
I dag (9dec) så står bilen hemma igen och ser ut som ny, den verkstaden anlitar jag gärna igen.

Så tjänar man pengar i den här branschen, Hymercenter , Fritidscenter Hisingen, Fritidscenter Trollhättan var dom jag kontaktade som inte var intresserade av att tjäna några pengar på en gammal "Weinsberg" (ja Fritidscenter Tagene svarade faktiskt så) bilen är 2007 så då vet ni hur dom resonerar.

Ett stort tack däremot till den som förtjänar det.
Michaels Husvagnsservice
Gamla riksvägen 150A,
428 36 Kållered
031-795 05 24

Toppen