• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ris o ros i Spanien..

F

F.d. 26493

Guest
:oops:Behövs klassning av stpl/ cpng.Rosorna: Stpl Caravanas Sangar S.L. Narejosarea ca 3 mil nno Cartagena. Ny - asfalt -3 dygn m wifi o el - 21€...lite flygstörningar för den känsliga. Stpl Cartagena C synnerligen probl.m. 2 oficiella.. Riset till Los Delphinos El Mojon - Mazarron Murcia. Dyr grundavg. Dålig service. Packade på mig egen toa m. dush - fanns inget annat....pay extra f. wifi - elförbr. o hundar. 2 dygn 54 € - aldrig mer. Hur f:n kan jag göra av m. 16 kwt...
 

farfar66

FD HBK Medlem
Inlägg
117
Kommun
Motala
HBK-Nr
18918
Medlemskap
2022
Sv: Ris o ros i Spanien..

Finns inte en ställplats på jorden där jag skulle betala mer än max 15 euro.
Normalt för mig är 6-8 euro med vatten el tömning och wifi. Begär de mer så rösta med gasfoten och det rekommenderas till alla HB åkare som måste lära ut att vi inte ska bli skinnade bara för att vi kommer med en Husbil,

Tycker FARFAR66 - Ronny Olofsson
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Ris o ros i Spanien..

Prissättning med överdebitering är en svår fråga för många.

Just i sydeuropa vill många näringsidkare på fullt allvar ha två prissystem, en för turister och en för de lokala. Det säger ju det mesta om mentaliteten. Om man accepterar överpriser, accepterar man också på sätt och viss förnedringen som det innebär.

Jag gör inte det, oavsett tillfälle. Principsak. När jag var yngre gjorde jag det några gånger pga. sällskapet, man ville ju inte ställa till en scen. Men jag fick alltid en dålig eftersmak i munnen som varade länge. Altför länge. Överdebitering är girighet. Girighet är ett av människans sämsta egenskaper som vi alla borde bekämpa....
 
Toppen