• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Någon här som behöver lite pengar?

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
In brief introduction I am Mr.Perryman Reginald (Financial Broker & Finance Risk Control Officer)

Are you a business minded person, can you uphold financial deal with utmost secrecy, sincerity and seriousness? Your ability to respond and co-operate with me, will be the beginning of more good financial deals between us.

I work in the Finance Risk control/Accounts Broker Unit of a prestigious bank in the United Kingdom. I have the official duty to process and release unclaimed funds to the relatives of persons who have died without placing will/testament on their monetary assets. Recently, there are multiple funds floating in the bank treasury, these funds are what I want to shift to your account for your benefit and mine.

Can you be trusted? However, as soon as you give me a reply and we conclude necessary talks; the sum of 9,000,000.00(GBP) shall be moved to your bank account immediately. The convey of funds to your custody shall be lawfully executed in respect to the wire regulatory ethics guiding the transfer of huge fund from one country to another.

Besides, we can achieve success within 5 working days. Due to the confidential nature of this financial deal, please indicate your interest by simply reply to my email.

I anticipate your urgent response to this financial matter, thank you.

Sincerely,
Mr. Perryman Reginald
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.585
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Någon här som behöver lite pengar?

Liknade har jag fått vid flera tillfällen, inga småsummer som det handlat om. Hoppas ingen nappar på erbjudandet! :confused:
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Någon här som behöver lite pengar?

Det gjorde jag & lever väldigt gott numera:D:D:D:D:D:D

Skämt åsido, jag får mängder av sådan här skit. Det enda man kan göra är att blockera avsändaren men vad hjälper det när det finns så många & när dom byter adress men jämna mellanrum. Det skulle finnas ett virus som om man svarade skulle spränga deras dator i luften.

Bennie
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Varning

I kväll fick jag ytterligare ett mail från banditer (Telia (ne_pas_repond@Ecvbx5.hotmail.fr). Rubriken var "Din Sista faktura nummer : 96TZ6S8F9S‏". Det fina "i kråksången" är att jag har inte haft något att göra med Telia att göra de 2 sista åren. Dessa dumhuvuden som skickar detta mail begriper tydligen inte att Telia som är ett statligt ägt företag inte använder en fransk e-mailadress. Det var bara att blockera, tyvärr är det väl så att ev. intet ont anandeTeliakunder öppnar meilet & vips så har dom infekterat sin dator.

Bennie
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Någon här som behöver lite pengar?

Med ett bra antivirus- och antispamprogram så hamnar sådana mail i spamfiltret. Det är bara att tömma det någon gång emellanåt eller låta programmet ta bort sådana efter 30 dagar helt automatiskt.

Hittills har jag aldrig fått något sådant mail i min normala inkorg och när jag någon gång tittar i skräpkorgen har jag aldrig hittat något mail som inte skulle vara där. Det tycks alltså fungera utomordentligt bra.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.605
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Någon här som behöver lite pengar?

Påminner om de brev jag som nybliven änka får från förhoppningsfulla friare oftast en fd militär i Texas som tycker jag är så vacker.... Det fösta jag fick gjorde riktigt ont i hjärtat.... Numera skrattar jag bara åt dem. Det tråkiga är att en del i sorg gå på det och blir lurade på stora summor.
 
F

F.d. 29954

Guest
Sv: Någon här som behöver lite pengar?

Märkligt att tex Interpool står så handfallen mot brottslighet via internet.

Dessa typer är ju inte så svåra att spåra upp om man vill. Läste något förfärligt igår att de sprängt en internationell pedofil liga med över 45.000 medlemmar som hade en avancerad nätverk med krypterade meddelanden.
Om det finns något som lockar fram det sämsta hos mig, är det just pedofili. Hur kan vuxna män bli så rubbade? Offentlig kastrering skulle jag sätta i straffskalan om det inte var så att råhet smittar.

Men de kunde ju spåra upp dem och det visar att det handlar om var man sätter ribban. Jag tycker personligen att nolltolerans är en vettig ambition....
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Någon här som behöver lite pengar?

Etterforskning på denne type svindel er tidkrevende, en må først få etablert en kontakt med frontkontakten som ikke betyr stort før en blir godkjent å komme i kontakt med bakgrunnspersonene. En slik brevveksling kan ta uker og en må regne med å bruke en god del penger for å komme inn, og der kommer sperren for normal politietterforskning.

Tilsvarende for pedofilringer så kan det ta år å få inn spanere som kan kartlegge ringen, men her er det sivile organisasjoner som jobber i gråsonen og rapporterer til politi. I noen land har også politi lov til å drive provokativ etterforskning, dette er nødvendige teknikker i både Nigerian skam og pedofilringer. En må ha folk inn i miljøet som kan drive bevis sikring.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Någon här som behöver lite pengar?

Påminner om de brev jag som nybliven änka får från förhoppningsfulla friare oftast en fd militär i Texas som tycker jag är så vacker.... Det fösta jag fick gjorde riktigt ont i hjärtat.... Numera skrattar jag bara åt dem. Det tråkiga är att en del i sorg gå på det och blir lurade på stora summor.

Texas , nä de brukar sitta i Nigeria smickra både damer och herrar. Men man får ge dem beröm för att de kan hålla igång ett stort antal " förhållanden"
 
Toppen