• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Geosafe

hgpuke

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Linköping
HBK-Nr
657
Medlemskap
2024
Sv: Geosafe

GeoSafe inget att lita på!

Larmade vid 12,4 V dvs. ca 60% och INTE 12 V 30% - långtifrån exakt! ! !
Larmade uppe i skogen 1,5 km hemifrån TROTS att husbilen stod hemma och larmet har extern GPS-puck ansluten! ! !
Laddningen visar aldrig 100% utan bara max 95% och laddnings-dioden släcks inte alltid.
Långsam response från generalagenten!

Man får vad man betalar för dvs. billigt analogt skräp - KÖP INTE detta larm!

Håller inte med. Så här långt har larmet fungerat utmärkt. Angående larm för batterispänning, så beror det säkert mycket på hur man kopplar in de sladdarna. Jag har kopplat väldigt nära batteriet, och det verkar stämma ganska bra. Är man inte nöjd, kan man ju välja att inte få larm på batterispänningen.

När det gäller exaktheten i GPS, så är det inget jag tar speciellt allvarligt på. Jag vill ju bara veta om bilen blivit stulen, och UNGEFÄR var den befinner sig (den hinner förmodligen flytta sig innan polisen gör något ändå). Så jag har satt min "känslighet" för "stängslet" till 8 Km. Inga problem!
 

erkhu

HBK Medlem
Inlägg
206
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
2087
Medlemskap
2024
Sv: Geosafe

Håller inte med. Så här långt har larmet fungerat utmärkt. Angående larm för batterispänning, så beror det säkert mycket på hur man kopplar in de sladdarna. Jag har kopplat väldigt nära batteriet, och det verkar stämma ganska bra. Är man inte nöjd, kan man ju välja att inte få larm på batterispänningen.

När det gäller exaktheten i GPS, så är det inget jag tar speciellt allvarligt på. Jag vill ju bara veta om bilen blivit stulen, och UNGEFÄR var den befinner sig (den hinner förmodligen flytta sig innan polisen gör något ändå). Så jag har satt min "känslighet" för "stängslet" till 8 Km. Inga problem!

Jag har också kopplat alldeles intill batteriet men det hjälper inte.
Att behöva välja bort larm för batterispänningen och 8 km tycker jag inte är acceptabelt för att få ett Larm att fungera.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Geosafe

Det kan säkert vara så att det är spridning på kvalitén.
Mitt fungerar utmärkt, bra noggrannhet osv det enda som är lite skumt men som kvittar för mig är att det sällan har sagt att det inbyggda batteriet varit fulladdad när jag gjort en statuskoll.
Jag har mitt geofence satt till 500 meter, det är lagom för att jag ska bli förvånad över att få ett sms när jag åker hemifrån.

Jo, en annan skum sak, när jag får upp kartbilden i mobilen så får jag ibland flytta runt bilden för att se pluppen, den borde ju vara centrerad kan man tycka.
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.920
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Sv: Geosafe

Har nu installerat Geosafe i husbilen. Har placerat den långt från batteriet i ett skåp i golvnivå. Använder det tills vidare bara som larm om husbilen skulle flyttas och för låg batterispänning. Har således inte anslutit siren eller andra funktioner.

Bifogar bild på "statusrapport" som skickas som meddelande från Geosafe. Av denna framgår att jag satt avstånd till 2000 meter som gräns för när larm skall skickas. Trots att enheten sitter väl gömd inne i bilen så är GPS-signalen på medium.

IMG_1846.JPG

Hälsar Kjell
 
Toppen