• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Locusbilder

F

F.d. 55554

Guest
Har Locus Pro både på min ASUS 7" platta och Samsung Tab4 10.1" platta.
Jag ser inga bilder när jag kollar Hbkplatserna i Locus på min 10.1" platta,
men kan det i min 7" platta, har försökt kolla vad som är fel genom att ha samma rutor framme i båda plattorna samtidigt utan att lyckas.
Någon som vet vad som är fel i inställningarna?
Kör med samma version av Locus 3.13.1

Jojje
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Locusbilder

Jag har en samsung tab3 10,1 med samma problem. Har förgäves letat bland inställningarna.
:confused:
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Locusbilder

Hittade felet, dom zipfiler jag själv fixar till funkar inte, kollade med en färdig nerladdad zipfil från Hbk och dom funkar så jag får bilder i Locus i Samsung plattan.
Av någon anledning finns inte Hbk poilista färdig zippad i Locus listan botten gör.

Jojje i Alvor Portugal
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Locusbilder

Det stämmer, det det är bara den Hbk-fil som STACT tillverkar som innehåller bilderna, bilderna åker inte med i en handvändning utan Stact har tillverkat en apparat som mixtrar och fixar till det.
Så vill man ha hbk med bilder i Locus så är det garanterat enklast att ladda hem den här: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/662659


Botte42 har den inte med, vad jag kan se, i sitt bibliotek med en himla massa fina filer: https://onedrive.live.com/view.aspx...2D9F45!4336&authkey=!AFi6k_cvhnJSeUU&app=Word

Men om man klarar sig utan bilderna eller väljer att göra så på grund av bristfälligt internet så kan man ta en lämplig Hbk-fil från Botte, eller gpx:en som ligger i min tråd "Hbk ställplatsfil som GPX samt bilder för vidare konvertering"
Då har man en fil som sällan är mer än ett par dagar gammal men utan bilder.

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Locusbilder

Ok
Att Botte42 inte har den med i sin samlingen vet jag
Bara att hoppas på att STACT hänger med dig och Botten med uppdateringar.
Jag tycker det är bra med bilderna.
Fritt att plocka från dom bilder jag lägger upp.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen