• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatser

Berra

FD HBK Medlem
Inlägg
462
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
536
Medlemskap
2023
Hej jag en GPS en Garmin 2729 LM jag har funderat att försöka lägga on ställplatser på .Hur gör jag,kan någon förklara de för en som inte är expert på data,jag undrar om det går att ta in de som vi har på vår Ställplats listor,kan man ladda ner alla på en gång eller varje land för sej eller region. Kul om någon kan hjälpa mej med klara tydlig förklaringar (var lagras de på GPS i minneskortet eller i GPS en Tack )
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ställplatser

Hej Berra.
En bra start för dig är att titta i den här tråden: http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/580129

Högt upp i det inlägget finns det en fil med alla Hbk:s ställplatser, en bit ner i inlägget finns det en rad man kan trycka på: Detaljerad guide

Den guiden har jag försökt göra för folk som är allt annat än dataexperter och några har faktiskt lyckats att installera ställplatserna med den guiden. :)

mvh jocke
 

Laika 730

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6048
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatser

Hej, jag har nyss köpt en Garmin nüvi 2599LMT-D direkt från Garmin.se. Fick ett fint erbjudande, jag bytte in min gamla Navigon (som startade om vid de mest olämpliga tillfällen) och fick den nya för 710:-. Nu har jag lagt in Hbk2015.gpi enligt Kurs ett och det fungerade. Filen hamnar på det x-tra minneskortet och jag ser ställplatser och serviceplatser. Jag får dessvärre inte några bilder, har försökt med både liten och stor ikon. Vad gör jag för fel?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ställplatser

Svårt att svara på och det är inte ens säkert att du gjort något fel, en annan medlem har samma problem i en 2597:a och jag har tyvärr inte svaret på varför bilderna inte visas.

När det fungerar som det ska så hittar man bilderna på det här viset:
Man letar man fram en plats genom att trycka på "vart" > "egna intressanta" > "Hbk2015" och då visas de femtio närmaste platserna i en lista.
När man trycker fram en plats så syns bla beskrivning samt en miniatyr av bilden, trycker man på miniatyren så visas bilden i en större storlek.

Men nånting verkar vara lurt med det här.

mvh jocke
 

Laika 730

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6048
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatser

Så här ser det ut. Har det någon betydelse att jag inte har kontakt med någon satellit? Allt ska väl finnas i filen, även bilderna?
WIN_20151118_12_27_30_Pro.jpg

WIN_20151118_12_27_40_Pro.jpg

WIN_20151118_12_27_50_Pro.jpg
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Ställplatser

Nu har jag testat filen och den fungerar som den ska för mig, bilderna visas i den senaste Hbk2015.
Jag vet inte om garmin har gjort någon ändring eller om det är andra omständigheter som skapar det här problemet. :confused:

mvh jocke
 
Toppen