• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ingen el i bodelen

D

Daniel.B

Guest
Har fått motorn bytt i våran Burstner 747 och efter det funkar inte elen i bodelen om inte motorn är igång. Har full kräm i båda batterierna. Invertern funkar, kan titta på tv med 230v. Har dubbla vattentankar och pumparna till de går. Händer ingenting när man trycker på strömbrytaren ovanför bodelsdörren. Verkstaden som bytte motorn säger att de inte har gjort något fel. Någon som har något tips?

// Daniel
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Ingen el i bodelen

Har du kontrollert hovedsikringen ved bodels batteri? Sitter normalt i plusskabelen under en meter fra batteriet. Kan ryke ved oppstart med stor hjelpestarter med litt overspenning, dette kan gi en ladestrøm over hva sikringen tåler.
 
D

Daniel.B

Guest
Sv: Ingen el i bodelen

Om säkringen på pluskabeln är trasig då skulle jag väl inte få någon ström alls till bodelen. Jag har ström till en del grejer i bodelen som inte går via på/avstängningsknappen ovanför dörren.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ingen el i bodelen

Har fått motorn bytt i våran Burstner 747 och efter det funkar inte elen i bodelen om inte motorn är igång. Har full kräm i båda batterierna. Invertern funkar, kan titta på tv med 230v. Har dubbla vattentankar och pumparna till de går. Händer ingenting när man trycker på strömbrytaren ovanför bodelsdörren. Verkstaden som bytte motorn säger att de inte har gjort något fel. Någon som har något tips?

// Daniel

Något fel har dom ju gjort eftersom det inte fungerar och du har väl betalat för bytet så det borde bara vara att lämna in den och säga till dom att lösa det för det fungerade ju innan .
 
D

Daniel.B

Guest
Sv: Ingen el i bodelen

Nu är det fixat :)
Hittade en 50 A säkring på ett helt sjukt ställe som hade gått. Rena turen att jag hittade den.
Tack för alla tips :)
 
Toppen