• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ingen ström

F

F.d. 50336

Guest
Strömmen i bodelen klarar c:a 3 timmar. Fick ny laddare och batteri på garanti i fjor,men eftersom det var ett garantijobb gäller inte det längre eftersom garantien på bilen gått ut, allt enligt bilfirman. Har någon varit ute för samma sak?
 

Dahl

HBK Medlem
Inlägg
348
Kommun
Forsheda
HBK-Nr
16825
Medlemskap
2025
Sv: Ingen ström

Ny garanti period för dom dela som är bytt ut påbörjas från den dag som dom är bytt ut.
Reklamationsrätten är 2 år.
Garanti ofta 1 år
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.601
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Ingen ström

Reklamationsrätten är sedan länge 3 år.

Under de första sex månaderna är det säljaren som ska bevisa att felet inte var ursprungligt.

Därefter är det köparen som skall bevisa att felet var ursprungligt.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.581
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Ingen ström

Om du redan fått både batteri och laddare utbytt en gång och du redan har samma "fel" igen så måste det vara något annat som sabbar batteriet av någon anledning. Kanske för hög viloförbrukning eller något liknande. Har du koll på laddning och urladdning av batteriet, så du vet vad som händer med det, eller funkar det helt i blindo tills det är tomt och inte funkar längre.

Konstaterade de inte vad som var fel förra gången utan bara böt delar utan att bry sig om vad som var problemet (som tyvärr verkar väldigt vanligt) för att vifta bort felet, i alla fall ett tag.

M.v.h. JANKRO.
 
F

F.d. 50336

Guest
Sv: Ingen ström

Har jag fel rutiner när jag är ute och kör.Brukar ta bilen och vara ute någon vecka ligger mestadels över på någon camping eller ställplats där jag kan få el. När jag kommer hem igen ställer jag upp bilen,ser till att koppla bort all misstänkt tjuvström,kollar dagen efter batteriet tomt. Gör jag något fel?
i början när batteriet var fullt gick det bra att fricampa men inte nu
 
Toppen